19 دی: جمعیت هلال احمر و یک شرکت روسی برای خرید بالگردهای امدادی با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر در این مراسم که امروز در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر برگزار شد، گفت: جمعیت هلال‌احمر به واسطه توانایی و کارآمدی که دارد در حوادث و رخدادهای داخلی و خارجی حضور فعال دارد که نمونه بارز آن در سال ۹۹، حادثه انفجار در بیروت و زلزله‌ سی‌سخت بود که دو رکورد امدادرسانی برای این جمعیت به ثبت رسید.

وی با اشاره به حادثه انفجار در بیروت گفت: در جریان این حادثه جمعیت هلال احمر در عرض کمتر از ۲۴ ساعت و در زلزله سی‌سخت  در عرض کمتر از یک ساعت به منطقه رسیده و به لطف خدا توانستیم به آسیب‌دیدگان امدادرسانی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ما براساس مفاد اساسنامه و میثاق بین‌المللی و نیز تعالیم دین مبین اسلام به همه انسان‌ها در سراسر جهان، بدون توجه به دین، مذهب و نژاد خدمات ارائه می‌دهیم و خدا را شاکر هستیم از زمان تاسیس جمعیت هلال‌احمر تاکنون همواره نام نیک آن در اذهان بوده است.
به گفته همتی، هلال احمر ایران، سازمانی بشردوستانه و جزو پنج جمعیت برتر دنیا است و در حال حاضر بیش از دو میلیون عضو داوطلب و جوان به صورت افتخاری و داوطلبانه به طرق مختلف با آن همکاری می‌کنند.
وی با اشاره به تفاهم خرید بالگردهای امدادی با شرکت راشا هلی‌کوپتر نیز گفت: به روزسانی و نوسازی ناوگان امدادی یکی از اولویت های جمعیت هلال احمر است و این تفاهم‌نامه نیز در همین راستا به امضا رسیده و طی مدتی معین بالگردهای جدید به ناوگان امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر اضافه خواهد شد.
در این نشست، باگینسکی، ️مدیرعامل شرکت راشا هلی‌کوپتر  نیز با ابراز خوشحالی از حضور در ایران گفت: وظایفی که جمعیت هلال‌احمر در ایران انجام می‌دهد، در کشور روسیه از سوی دو وزارت خانه موقعیت‌های اضطراری و وزارت بهداشت انجام می‌شود و می‌دانم که وظایف سنگینی برعهده این جمعیت است.
وی با اشاره به ویژگی بالگردهایی که از سوی شرکت راشا هلی‌کوپتر تولید می‌شود نیز گفت: هلی‌کوپتر ساخت شرکت راشا، توانایی دارد در موقعیت‌های متفاوت آب و هوایی عملیات انجام دهد. ما همچنین متعهد می‌شویم در آینده همکاری‌های نزدیک‌تری با هم داشته باشیم و تکنسین‌های شما را نیز آموزش دهیم.
کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه نیز با ابراز خوشحالی از امضای این تفاهمنامه گفت: خوشبختانه بعد از چندسال، نهایتا با جدیت و تلاش مدیران جمعیت هلال احمر و به خصوص دکتر همتی شاهد انعقاد قرارداد خرید بالگرد هستیم، انعقاد این قرارداد تحولی در روابط ایران و روسیه خواهد بود و امیدوار هستیم در آینده‌ی نزدیک شاهد قراردادهای دیگری بین دو کشور باشیم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا