19 دی: وزیر کشور به درخواست قم برای خروج استان از تک شهرستانی اشاره کرد و گفت: ایجاد دو شهرستان در استان قم مورد درخواست مردم و نمایندگان بود که باهمت و پیگیری همه دوستان انجام شد و تا انتهای این دولت به ثمر خواهد رسید.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز پنج شنبه در آیین افتتاح 99 پروژه شهری که در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد با تأکید بر رفع کمبودهای استان قم اظهار داشت: باید عقب‌افتادگی‌های قم برطرف شده و از طرف دیگر شئون این شهر و جایگاه آن در نظر گرفته شود.


وی از اختصاص بودجه برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و افزود: از محل اعتبارات کرونا قرار است با تهاتر نفت 5 هزار اتوبوس و دو هزار واگن تأمین شود که نیاز استان قم هم در نظر گرفته خواهد شد.


وزیر کشور همچنین به درخواست استان قم برای خروج استان از تک شهرستانی اشاره کرد و گفت: ایجاد دو شهرستان در استان قم مورد درخواست مردم و نمایندگان بود که باهمت و پیگیری همه دوستان انجام شد و تا انتهای این دولت به ثمر خواهد رسید.


خبر الحاق شهرستان جدید به قم از زبان وزیر کشور در حالی است که بهمن ماه امسال علیرضا زاکانی، نماینده مردم قم و رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفته بود: اخیرا قرار بود که تعداد دو شهرستان به قم اضافه شود که این موضوع به دلیل وجود مخالفان و موافقان زیاد فعلا مسکوت مانده است.


الحاق شهرستان جدید به قم سال هاست از جمله مطالبات بخشی از مردم استان و حتی شهرهای همجوار با قم بوده است و در این سال ها پیشنهادات و درخواست هایی نیز به طرق مختلف از سوی مردم و گاها مسئولان شهرهایی از جمله محلات، دلیجان، ساوه و کاشان برای الحاق به قم شنیده شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :