۱۹ دی: فرماندار قم از ثبت نام ۲۸۶ نفر برای انتخابات شهر و روستای قم خبر داد و گفت: استقبال کاندیداها برای ثبت نام در این دوره نسبت به سال گذشته کمتر شده است.
مرتضی حیدری غروب دوشنبه با حضور میان خبرنگاران در ستاد انتخابات فرمانداری قم که محل ثبت نام برای سه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، دومین میان‌دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا است، اظهار داشت: تاکنون ۲۸۶ نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای قم ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: مشارکت مردان ۸۸ درصد مشارکت زنان ۱۲ درصد و مشارکت کسانی که سابقه نمایندگی در ادوار گذشته را داشته‌اند ۱۶ درصد بوده است.

فرماندار قم در مورد مدرک تحصیلی مشارکت کننده‌ها نیز گفت: افراد در مقطع کارشناسی ۸۰ درصد، کارشناسی ارشد ۷۴ درصد، دکترا ۱۳ درصد، تحصیلات حوزوی ۲۷ درصد، کاردانی هشت درصد و دیپلم سه درصد شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام به دو روش حضوری و غیرحضوری انجام می‌‌شود، گفت: کسانی که برای مراجعه حضوری به فرمانداری مراجعه کرده‌اند ۱۲۹ نفر بوده‌اند و بقیه به شیوه غیرحضوری ثبت نام کرده‌اند.

حیدری ادامه داد: از شهر جعفریه هفت نفر، از سلفچگان سه نفر، از قنوات ۱۲ نفر، از شهر دستجرد پنج نفر و از شهر کهک دو نفر و بقیه شرکت کننده‌ها از شهر قم بوده‌اند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ۱۹ دی مبنی بر اینکه نظر شما درباره اینکه برخی برای انتخابات شوراها اهمیت زیادی قائل نمی‌شوند، چیست؟‌ گفت: بسیاری از مسائل ارتباط به دولت ندارد و به دست خود مردم است مانند انتخاب درست برای شوراهای شهر و روستا که آن در زندگی مردم ۳۰ درصد است.

فرماندار قم ادامه داد: محل زیست، ترافیک، ایجاد فضای سبز و محیط زیست مناسب، گردش اقتصادی، سرمایه‌گذاری، نحوه صحیح ساخت و سازها و دیگر مسائل مهم شهر و روستا به انتخاب صحیح و سنجیده مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا بستگی دارد.

وی گفت: مردم نباید شرکت در انتخابات شهر و روستا را کم اهمیت بشمارند زیرا دود بی‌تفاوتی به این موضوع در چشم خودشان خواهد رفت زیرا این انتخابات زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

حیدری تأکید کرد: مردم باید آگاه شوند که انتخاب درست آنان چه میزان بر سرنوشت شهر، مردم و حتی نسل‌های آینده تأثیرگذار است؛ در برخی کشورهای اروپایی مردم هزینه کلانی را برای سفر به نقطه دیگر می‌کند که برای تعیین سرنوشت بهتر خود در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم قم همواره بیش از میانگین کشوری بوده است، افزود: مردم قم حتی در زمان کرونا ۴۳ درصد و بیش از میانگین کشوری در انتخابات شرکت کردند امیدوارم شرکت در این انتخابات را هم که تعیین کننده سرنوشت آنان است جدی بگیرند زیرا غفلت از آن باعث پشیمانی است.

فرماندار قم در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ۱۹ دی مبنی بر اینکه استقبال کاندیداها نسبت به سال گذشته چگونه بوده است؟ گفت: متأسفانه مشارکت کمتر شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :