19 دی: سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ٢٠٠ درصدی مصدومان چهارشنبه سوری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه علیرغم انتظار سازمان اورژانس کشور از مردم عزیز برای رعایت نسبت به رخ ندادن حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال، شاهد افزایش ٢٠٠ درصدی در مراجعات مصدومان این شب هستیم.
وی ادامه داد: تا به این لحظه ٢۶٣ نفر از هموطنان دچار آسیب شده‌اند. سال گذشته در همین زمان نزدیک به ٨٢ نفر مصدوم شده بودند. این آمار نشان دهنده این است که باید نظارت بیشتری به فرزندان خود داشته باشیم.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: متاسفانه ١۴ درصد از افرادی که دچار آسیب شدند، عابران بودند یعنی افرادی که در حال بازگشت از مراکز آموزشی یا محل کار بودند. آسیب های چشمی، قطع عضو و سوختگی مواردی هستند که ما در چهارشنبه آخر سال با آن ها رو به رو هستیم که بسیاری از این آسیب ها علیرغم تلاش کادر تخصصی و حتی فوق تخصصی درمان قابل جبران نیست و محدودیت ها و معلولیت در پی خواهد داشت که تا پایان عمر همراه افراد خواهد ماند.
خالدی در ادامه اظهار کرد: از آن جایی که بیشترین میانگین سنی افرادی که دچار آسیب شده‌اند ۶ تا ١٨ سال است، والدین باید نظارت بیشتری بر رفتار و تردد فرزندانشان داشته باشند.
وی اضافه کرد: در صورتی که افراد در طول مسیر با مصدومی رو به رو شدند حتما باید با شماره ١١۵ تماس بگیرند. مصدومان چشمی و قطع عضو بیشترین سود را از تماس سریع و انتقال سریع به مرکز درمانی می‌برند.
خالدی افزود: اگر در مسیر تردد خود دیدید که افرادی در حال فروش مواد محترقه یا استفاده از آن هستند حتما با عوامل انتظامی تماس بگیرید.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور در ادامه گفت: در شرایطی قرار داریم که پزشکان و پرستاران نهایت تلاش خود را معطوف به ارایه خدمات به مبتلایان به کرونا کرده‌اند، طبیعتاً هر حادثه ای که باعث افزایش تعداد مراجعه کنندگان شود، بار ارایه خدمات را بر دوش همکاران بنده زیاد خواهد کرد.
وی در پایان اظهارکرد: هر جراحت کوچک و بزرگی در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال می تواند راهی برای ابتلا به کرونا باشد، امیدواریم که والدین عزیز برای ٢۴ ساعت آینده نهایت تلاش خود را انجام دهند که فرزندانشان در سال ١۴٠٠ سالم و در کنار آن ها باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :