19 دی: یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در ارتقای علمی و دانشی کشور، نقش دانشجویان در پیشبرد اهداف انقلاب و تعالی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسئولان دانشگاه‌های کشور به جای کمیت گرایی باید کیفیت را سرلوحه کار قرار دهند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با تاکید بر این که باید دانشگاه‌ها، دانشجویان را با تعهد و اخلاق مند تربیت کنند، افزود: دانشجویی که طبق آموزه‌های دینی و اسلامی تربیت شده، کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد، اما دانشجویی که تعهد نداشته باشد برای دستیابی به اهدافش دست به هر کاری می‌زند و تنها به دنبال کسب درآمد است.

وی بر لزوم توجه دانشگاه ها و دانشجویان به نیازهای روز جامعه تاکید کرد و ادامه داد: تولید علمی که در دانشگاه ها صورت می گیرد باید کاربردی و رفع کننده نیاز و دردی از مشکلات جامعه باشد، مسئولان دانشگاه ها باید به این نکته مهم هم توجه داشته باشند.

استاد سطوح عالی حوزه ارتباط تنگاتنگ دانشگاه ها با حوزه های علمیه را مورد تأکید قرار داد و افزود: مملکت را دو گروه علمای حوزوی و فضلای دانشگاهی توسعه می دهند؛ بنابراین اگر دانشگاه ها و دانشجویان ما ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند بخش قابل توجهی از مشکلات حل می شود.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت شیوع کرونا و تحت الشعاع قرار گرفتن مسائل آموزشی، گفت: در برخی کشورها با وجود این که شیوع بیماری کرونا وسیع تر است اما دانشگاه ها و برنامه های آموزشی آن‌ها به صورت حضوری انجام می‌گیرد، در کشور ما نیز اگر با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه های درسی و آموزشی به صورت حضوری برگزار شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
  • نویسنده :
  • منبع :