19 دی: معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به پتانسیل و توانمندی‌هایی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: قم توانایی درمان کامل سرطان را دارد.
دکتر حریرچی در مراسم افتتاح بخش فوق تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی قم گفت: نقطه کلیدی این است که توریسم درمانی برای خدمت به مردم ما است و اگر بیمار خارجی هم قرار است جذب کنیم برای درآمد آن نیست برای این است که بیمارستان‌ها به خوبی اداره شوند و بتوانیم به مردم خدمت کنیم.

وی بیان کرد: با افتتاح این مرکز سرطان که متشکل از دو دستگاه رادیوتراپی است و پیش از این نیز امکانات شیمی درمانی اینجا بود این دو دستگاه بسیار پیشرفته است به گونه‌ای که یکی از آنان در کشور کم نظیر است و در تهران نیز کمیاب است.

وی ادامه داد: امیدواریم با پتانسیل و توانمندی‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد درمان کامل بیماران سرطانی در این شهر انجام شود و انجام رادیوتراپی و شیمی درمانی در این مرکز دولتی رایگان است و این مرکز متصل به بیمارستان شهید بهشتی است و امیدواریم هیچ قمی به دلیل ابتلا به سرطان و مشکلات درمانی به تهران اعزام نشود.

لازم به ذکر است که این مرکز در مجموعه بیمارستان شهید بهشتی قم دایر که به همت خیریه شادروان کوهستانی بنا شده است.

در این مرکز خدمات به بیماران با تعرفه صفر تومان ارائه می‌شود و مرکز به دو دستگاه کامپکت رادیوتراپی و دستگاه سینرژی مجهز است.
  • نویسنده :
  • منبع :