19 دی: رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای فرا رسیدن عید نوروز را به کردها تبریک گفتند. همچنین برهم صالح بر حل عادلانه و قانونی مشکلات بغداد و اربیل تاکید کرد.
برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور در بیانیه‌ای فرا رسیدن عید نوروز را به مردم کرد تبریک گفتند.
صالح همچنین خواستار حل و فصل عادلانه و قانونی مسائل موجود میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان از طریق راه حلی شد که حقوق عراقی‌ها، از جمله حقوق شهروندان در اقلیم کردستان را حفظ می‌نماید و قوانینی را تصویب می‌کند که جایی برای بازیچه قراردادن حقوق شهروندان باقی نگذارد.
رئیس جمهوری عراق تاکید کرد، در دستیابی به مطالبات مردم، مهار آفت فساد، ساخت یک کشور مستقل، مقتدر و دارای حاکمیت، برگزاری انتخابات شفاف در موعد مقرر و محافظت از آن در برابر تقلب و دستکاری به منظور بازگرداندن اعتماد عراقی‌ها به نقش و دیدگاه سازنده شان برای مرحله بعدی عقب نشینی صورت نخواهد گرفت.
به گزارش شفق نیوز، الکاظمی نیز در توییتی گفت: ما به همه مردم کرد، عراقی‌ها و کسانی که عید نوروز را جشن می‌گیرند، تبریک می‌گوییم.
وی گفت: به همین مناسبت ما بر پایبندی به وحدت کشورمان و دستاوردهای دموکراتیک خود تاکید می‌کنیم و امیدواریم بر چالش‌های اقتصادی و بهداشتی غلبه نماییم و برادری مردم عراق در همه قومیت‌ها، عنوانی برای آینده‌ای بهتر باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :