19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مهمترین راه انتقال ویروس کرونا، براساس مطالعات و تجربه های به دست آمده در یکسال گذشته، از طریق مجاری تنفسی است.
رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه راه های دیگر انتقال ویروس کرونا از جمله تماس دست های آلوده با مخاط بینی و چشم است، افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۳۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی شناسایی شد.
وی از ابتلای هفت هزار و ۸۸۰ تن به ویروس کرونا از آغاز همه گیری تاکنون در شرق استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از هرگونه ازدحام به ویژه در فضاهای بسته باید همچنان در دستور کار شهروندان باشد.
چمن با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته ۱۱ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند، اظهار داشت: اکنون تعداد ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش های مختص به بیماران کرونایی بستری هستند که از این تعداد ۹ تن در بخش مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به همکاری مردم در طول بیش از یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: مردم باید هوشمندانه راه های انتقال ویروس را با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی بشناسند و مسایل بهداشتی را رعایت کنند تا شرایط بهتر شود.
بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. 
براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۱۲ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۴تن از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۱ هزار و ۹۵۱ تن رسیده است. 
  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا