19 دی: پیدا شدن میلیون‌ها واکسن انبار شده در ایتالیا، مثل بمب در اتحادیه اروپا ترکیده است.
به گزارش دویچه وله، پیدا شدن میلیون‌ها واکسن انبار شده در ایتالیا، مثل بمب در اتحادیه اروپا ترکیده است. شرکت آسترازنکا ۲۹ میلیون دوز واکسن کرونا در ایتالیا انبار کرده بود تا به بریتانیا صادر شوند. این خبر که نخست در روزنامه "لا استامپا" منتشر شد، از سوی خبرگزاری‌های معتبر نیز تایید شد. منابع رسمی اتحادیه اروپا نیز این خبر را تایید کرده‌اند.
مسئله از آن جهت مناقشه‌آفرین و سوال‌برانگیز است که آسترازنکا، از تامین سفارش واکسن‌های مورد نیاز اتحادیه بسیار عقب است. این شرکت بریتانیایی – سوئدی قرار بود در نوبت اول، ۱۲۰ میلیون دوز واکسن به اتحادیه تحویل دهد اما در سه ماهه نخست سال، از عهده تحویل تنها ۳۰ میلیون واکسن برآمده است.
مقامات اتحادیه پیش‌تر تهدید کرده‌ بودند که اگر آسترازنکا به بدقولی در تامین واکسن مورد نیاز ادامه دهد، صادرات آن را ممنوع می‌کنند.
انبار میلیون‌ها واکسن آسترازنکا در حالی پیدا شده که بحث بر سر عوارض تزریق واکسن و ریسک لختگی خون هم‌چنان ادامه دارد. چند کشور اروپایی هفته قبل تزریق این واکسن را احتیاط متوقف کردند اما آژانس دارویی اروپا به آن مجوز داد؛ با این تاکید که خطر احتمالی لخته شدن عروق مغزی در نظر گرفته شود.
روزنامه "لا استامپا" نوشته که واکسن‌ها در کارخانه‌ای کشف شده‌‌‌اند که بطری پر می‌کند. طبق اطلاعات خبرگزاری آلمان، واکسن‌ها در کارخانه هالیکس شهر لیدن هلند تولید شده‌اند و بسته‌بندی آنها در کارخانه مربوطه در شهر آنانی صورت گرفته است.
Anagny شهری در جنوب ایتالیا با ۲۲ هزار جمعیت است و به دلیل آن که زادگاه سه پاپ کاتولیک بوده، به شهر پاپ‌ها شهرت دارد.

  • نویسنده :
  • منبع : انتخاب