19 دی: آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان، تاکید کرد: ساعت۲۳ شب نیمه شعبان به صورت جمعی دعای الهی عظم البلاء خوانده شود.
به گزارش روز یکشنبه از دفتر این مرجع تقلید، در این پیام آمده است: ابواب رحمت خداوند متعال، در شب نیمه‌ شعبان بر روی بندگان باز است. امیدواریم با توسّل به حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، رحمت واسعه‌ پروردگارمتعال، شامل حال همگان شده ؛این بلا و دیگر مشکلات رفع گردد.

پیام ادامه یافته است: از آن‌جا که دعای دسته جمعی، مورد تاکید و مقرون به استجابت است، توصیه می‌شود ان‌شاءالله همگان بارعایت شیوه نامه های بهداشتی، در هرجایی ازاین عالم، رأس ساعت یازده شب نیمه‌ شعبان، دعای الهی عظم البلاء را خوانده و بعد از آن یک سوره‌ی حمد، هدیه به حضرت نرجس خاتون علیهاالسلام، مادر گرامی حضرت صاحب الزمان علیه‌السلام، نمایند.
امام عصر(عج) روز جمعه نیمه شعبان ۲۵۵ هجری قمری در خانه امام حسن عسکری(ع) و نرجس خاتون به دنیا آمد.
کنیه ‌های آن حضرت عبارتند از ابوالقاسم، هم کنیه پیامبر(ص)، ابوعبدالله، اباصالح، و دارای بیش از ۳۰۰ لقب از جمله مهدی، منصور، قائم، حجت‏ الله، صاحب‏‌الامر، خلف صالح، بقیه الله، منتقم، موعود، خاتم ‌‏الاوصیا، داعی، باسط، ثائر، صاحب‌‏الزمان، خلیفه الرّحمان، برهان، سید و منتظر است.
یگانه منجی عالم بشریت به دور از نگاه ماموران حکومتی عباسیان پس از تولد، حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری(ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کرد و در این زمان پدرش، آن حضرت را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در مساله امامت در زمان غیبت دچار اختلاف نشوند.
پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری(ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری، غیبت صغری آغاز شد و تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی(عج) از طریق چهار نایب به اداره امور مردم می پرداخت و سپس غیبت کبری آغاز شد.
طبق اسناد و احکام دین اسلام پس از ظهور امام زمان(عج)، حکومت واحد جهانی با محوریت عدل و داد در جهان تشکیل خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :