19 دی: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از پذیرش بیمار کرونایی در بیمارستان فرقانی قم خبر داد و گفت: اگر آمار صعودی باشد از دیگر بیمارستان‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.
دکتر پرهام در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران، جلسات متعددی را برگزار کرده و علاوه بر بیمارستان امیرالمومنین(ع) بیمارستان کامکار نیز به چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا اضافه شد.

وی افزود: از امروز بیمارستان فرقانی نیز بار دیگر به چرخه پذیرش بیماران بستری کرونا اضافه می‌شود تا بتوانیم به بیماران خدمات رسانی کرده و در خدمت آنها باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: جلسه‌ای با رؤسای بیمارستان‌ها داشتیم و مقرر شد تا بخشی از نیروها آزاد و در اختیار بیمارستان‌های کرونایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین سی سی یوهایی که نیاز است تبدیل به آی سی یو شوند، اقدامات لازم انجام و برنامه ریزی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

‍رهام افزود: در صورتی که آمار فزاینده و سیر همچنان صعودی باشد، از دیگر بیمارستان‌ها نیز برای بستری بیماران استفاده خواهیم کرد.

قم در آستانه تبدیل شدن به منطقه قرمز کرونایی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه اظهار کرد: میزان مراجعه مردمی به مراکز 9 گانه بهداشتی به شدت افزایش یافته است و برنامه ریزی برای انجام تست سریع و پی سی آر را در این مراکز فراهم کرده ایم.

دکتر سیامک محبی افزود: حجم کاری این مراکز افزایش یافته است و حتی در برخی از مراکز مجبور شده ایم دو تیم را فعال کنیم تا کارهای مردم عقب نماند.

وی گفت: در حال برنامه ریزی برای افزایش ساعت کاری این مراکز هستیم و در صورتی که حجم استقبال مردمی را شاهد باشیم، قطعا به سمت افزایش ساعت کاری خواهیم رفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: 50 درصد تست‌هایی که گرفته می‌شود، مثبت می‌شوند و این در حالی است که در اواخر بهمن‌ماه سال گذشته، فقط 10 درصد تست‌ها مثبت می‌شد.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه مولکولی معاونت بهداشتی دایر شده است تا بتوانیم به سرعت جواب تست ها را مشخص و به همشهریان اعلام کنیم.

محبی افزود: آمار وضعیت بیماران کرونایی در قم به شدت در حال گسترش است و احتمال دارد به زودی قم هم به رنگ قرمز کرونایی تبدیل شود.
  • نویسنده :
  • منبع :