19 دی: معاون درمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اواخر بهار امسال با برنامه ریزی های انجام شده، عملیات واکسیناسیون فراگیر و گسترده جمعیت کشور علیه ویروس کرونا آغاز خواهد شد.
«قاسم جان بابایی» عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید مدرس ساوه و اورژانس ویژه بیماران کرونایی اظهار داشت: در تامین واکسن مانند همه کشورهای جهان با محدودیت هایی مواجه هستیم زیرا کشورهای تولیدکننده واکسن، اولویت را به جمعیت خودشان داده اند.
وی اظهار کرد: کشورهای اطراف و همسایه ما هم هیچکدام بیشتر ۱۲ درصد جمعیت خود را واکسیناسیون نکرده اند و خبر خوب این است که ایران هم در تولید واکسن گام های رو به جلو و خوبی را برداشته است.
معاون وزیر بهداشت گفت:انتظار داریم از اواخر بهار امسال واکسیناسیون فراگیر و عمومی در سطح وسیع را آغاز کنیم هرچند که تاکنون این فعالیت برای کادر درمان و همچنین ساکنان سراهای سالمندان آغاز شده است و تا سه هفته آینده به کل فعالان این بخش واکسن تزریق خواهد شد.
وی اظهار داشت: اکنون کشور در شرایطی است که روند افزایشی شمار مبتلایان و بستری شدگان کرونا را در اکثر استان ها شاهد هستیم و در شهرستان ساوه هم این آمار و درصد تست مثبت ها رو به فزونی گذاشته است.
جان بابایی افزود: در شرایط فعلی ضریب آلودگی در سطح جامعه بالا است و ممکن است در روزهای آینده حتی با افزایش بیشتری در شمار مبتلایان اعم از سرپایی و بستری مواجه شویم.
وی از فرمانداران شهرستان های کشور درخواست کرد که با حوزه بهداشت و درمان همراهی کامل داشته باشند و اگر شهری در وضعیت قرمز قرار گرفت متناسب با شرایط رفتار کنند و اجازه باز بودن و فعالیت اماکنی که طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوع هستند را ندهند.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: شرایط قرمز نباید فقط در حد نام باشد و اگر قرار باشد همه رستوران ها و تجمع ها دایر باشد، مقوله کنترل و پیشگیری از کرونا تحقق نخواهد یافت زیرا در این صورت هر روز با شمار زیادی از مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان ها روبرو می شویم و همچنین باید انتظار جان باختن تعدادی از هموطنان در روز باشیم.
جان بابایی اظهار داشت: در کمتر از ۱۰ روز شمار جانباختگان کرونا در کشور از میانگین ۵۰ نفر در شبانه روز به چهار برابر افزایش یافته که بسیار نگران کننده است.

  • نویسنده :
  • منبع :