19 دی: وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی از تعلیق برگزاری برنامه های افطار، سحر و اعتکاف در مساجد این کشور در ماه رمضان خبر داد.
صفحه این وزارتخانه در توئیتر امروز (سه شنبه) نوشت: این تصمیم پس از هماهنگی با مقامات ذیصلاح توسط  «عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ» وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی به منظور اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع کرونا اتخاذ شد و طی بخشنامه‌ای به مسئولان مساجد و اماکن مذهبی عربستان ابلاغ شد.  
در این بخشنامه همچنین به تمام شعب وزارتخانه در تمام مناطق کشور تاکید شده است که متولیان امور مساجد باید برپایی برنامه‌های افطار و سحر در مساجد و اماکن مذهبی را به حالت تعلیق درآورند و این تصمیم،  مراکز وابسته به مساجد و اماکن مذهبی را نیز شامل می‌شود.   
وزارت امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان سعودی اضافه کرد: بر اساس این تصمیم، برگزاری مراسم اعتکاف در همه مساجد و اماکن مذهبی و مکانهایی که نماز عید سعید جشن گرفته می‌شود، تعلیق شده است و مصلاها و مساجدی که نماز جمعه در آن‌ها برگزار می‌شود را شامل می‌شود.  
در پایان این بخشنامه آمده است که هر آنچه مربوط به اقامه نماز تراویح و اجرای برنامه در مساجد و اماکن دینی است بعداً در بیانیه‌ای از طرف این وزارتخانه  گزارش خواهد شد. 
وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد که با ثبت ۶۹۴ مورد ابتلا طی ۲۴ ساعت گذشته شمار افراد مبتلا به این بیماری در این کشور به ۳۹۳ هزار و ۳۷۷ نفر افزایش یافته است. 
بر اساس این گزارش آمار روزانه مبتلایان به کرونا در عربستان سعودی طی دو هفته گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. 

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا