19 دی: وزیر ارتباطات گفت: به عنوان یک شهروند از دستگاه انتظامی و قضایی انتظار دارم عاملان شهادت محیط بانان مظلوم را شناسایی و مجازات کنند.
«آذری ‌جهرمی» وزیر ارتباطات با اشاره به شهادت دو محیط‌بان زنجانی در پی تعقیب و گریز گروهی از شکارچیان، در صفحه توییتر خود نوشت:هیچ خبری در این روزها برایم دردآورتر از شهادت دو محیط‌بان زنجانی نبود. میراث طبیعی ایران متعلق به نسل‌های آینده است. مگر می‌شود حافظان آن را نادیده گرفت؟  هیچ کس نباید جرئت تعدی به میراث ایرانیان و حافظان آن را داشته باشد! 
به عنوان یک شهروند از دستگاه انتظامی و قضایی انتظار دارم عاملان شهادت محیط بانان مظلوم را شناسایی و مجازات کنند.
محیط زیست ایران و دلسوزان و حافظان آن توجه بیشتری می‌طلبند. تسلیت به خانواده‌های داغدار آنها.
آذری ‌جهرمی: هیچ خبری در این روزها دردآورتر از شهادت دو محیط‌بان زنجانی نبود
به گزارش 19 دی، ساعت ۲۰ شب گذشته بر اثر تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط بانان در منطقه حفاظت شده فیل خاصه؛ افراد ناشناس سوار بر خودروی نیسان، با سلاح جنگی دو محیط بان را مورد حمله قرار دادند. 
در این درگیری، دو محیط بان به نام‌های مهدی مجلل و میکائیل هاشمی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رییس پلیس اگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در این باره گفت: عاملان شهادت محیط‌بانان زنجان به جرم خود معترف شدند.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: از منزل یکی از شکارچیان مجرم مقداری گوشت شکار شده و سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و ضبط شد. 
وی با بیان اینکه گلوله ها نیز از این سلاح های مکشوفه شلیک شده است، اظهار داشت: این ۲ شکارچی متخلف که یکی بومی و دیگری نیز از اهالی شهرستان میانه است با قساوت هرچه تمام دست به جنایت زده اند.
رحمتی تصریح کرد: این محیط بانان شهید تلاش داشتند تا شکارچیان خاطی را بدون درگیری دستگیر و تحویل قانون دهند اما آنها با گستاخی هرچه تمام محیط بانان را با سلاح شکاری نشانه گرفته و شلیک کردند.


  • نویسنده :
  • منبع :