19 دی: به گفته دادستانی اندونزی، دادگاهی در جاوه روز سه شنبه بیش از ده تن از قاچاقچیان یک باند مواد مخدر را به مجازات اعدام محکوم کرد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه جاکارتاپست اندونزی، به گفته مقام های دادستانیِ دادگاهی در جاوه اعضای باند مواد مخدری که در قاچاق حدود ۴۰۰ کیلوگرم متامتفامین دست داشتند به اعدام محکوم شدند.
در این پرونده برای ۱۳ نفر شامل ۳ ایرانی، ۱ پاکستانی و ۹ تبعه اندونزی حکم اعدام صادر شده است. اعضای این گروه ماه ژوئن سال گذشته و در محدودیت های کرونا دستگیر شدند. 
بامبانگ یونیانتو مقام ارشد دادستانی شهر سوکامبی در جاوه اعلام کرد: سردسته این باند مواد مخدر فردی ایرانی است.
وی افزود: این شخص به همراه همسرش در کنار بقیه اعضای این گروه به اعدام محکوم شده است. 
سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: حکم اعدام روز سه شنبه برای ۱۳ نفر همزمان رکوردی برای این کشور خواهد بود و رقم احکام اعدام در کشورهای آسیای جنوب شرقی را در سال جاری به ۳۰ نفر می رساند که اغلب این مجازات ها پیرامون قاچاق مواد مخدر بوده است. 
در پایان این گزارش آمده است: سال ۲۰۱۹ یک فرانسوی که بدلیل قاچاق مواد مخدر با حکم اعدام رو به رو شده بود با تخفیف مجازات به حبس ابد محکوم شد.
سال گذشته ۸ قاچاقچی تایوانی که با یک تن متامفتامین دسنگیر شده بودند در دادگاه به مجازات اعدام محکوم شدند.
تا کنون چندین قاچاقچی خارجی هم با جوخه آتش اعدام شدند. این در حالی است که در پرونده قاچاق مواد مخدر اندرو چان و میوران سوکوماران استرالیایی در سال ۲۰۱۵ با دخالت دیپلماتیک مجازات اعدام آنها لغو شد. 

  • نویسنده :
  • منبع :