19 دی: معاون پارلمانی وزیر کشور با رد اظهارات علیرضا بیگی نماینده تبریز گفت: این ادعاهای گزاف و نسبت های خلاف واقع در حالی از تریبون مجلس مطرح می شود که در جریان حوادث مقاطع مختلف انقلاب اسلامی ورود وزیر کشور به مسایل موفق بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در پی اظهارات دور از شان نمایندگی علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در خصوص حوادث آبان ماه ۹۸ و انتخابات ۱۴۰۰، محمد جواد کولیوند با بیان اینکه متاسفانه برای چندمین بار مشارالیه  بدون رعایت شأن و منزلت نمایندگی و از طرفی بدون توجه به روند تصمیم گیری های مرتبط با امنیت کشور و بررسی های تفصیلی که در کشور در دستگاه های مختلف امنیتی و نظارتی در ابعاد گوناگون در خصوص تغییر قیمت بنزین و اتفاقاتی که در آبان ماه ۹۸ رخ داد؛ مجدداً با نشر اکاذیب، وزیر کشور را مورد هتک حرمت قرار داد؛ گفت: مردم شریف و اصحاب رسانه مستحضر هستند که در مراجع مختلف از جمله؛ کمیسیون امنیت ملی، کمیسیون اصل نود، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و همچنین شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی، حوادث آبان ماه با حضور همه دستگاههای متولی و با توجه به اینکه هر یک از دستگاه ها چه وظایفی را در جریان تأمین نظم و امنیت و همچنین در روند اجرای طرح تغییر قیمت بنزین بر عهده داشته اند؛ مورد بررسی دقیق قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه وزیر کشور با حضور در جلسات کمیسیون های مربوطه مجلس، توضیحات لازم را ارائه و به نکات مد نظر نمایندگان پاسخ داده است، گفت: در همین ارتباط گزارش های دقیق هم به کمیسیون ها ارسال شده است.
قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس با تشریح این موضوع که واقعیت امر این است که علیرضا بیگی از دوره دهم مجلس با مساله قیمت بنزین با حب و بغض برخورد کرده است و موضعی از سر کینه و عناد با وزیر کشور  دارد.
وی اضافه کرد: طبق قانون، از طرف مجلس شورای اسلامی، رییس کمیسیون امنیت ملی و رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عضو اصلی شورای امنیت کشور هستند و به طور کامل در جریان موضوعات و وظایف دستگاهها در خصوص اتفاقات آبان ماه قرار بوده اند.
کولیوند خاطرنشان کرد: با عطف نظر به این واقعیت ها، وزارت کشور بیش از این، نمی تواند هتک حرمت ها و تشویش اذهان عمومی که این نماینده در حال انجام آن است را ملاحظه و بی تفاوت باشد و به منظور صیانت از واقعیت ها، پیگرد قانونی نماینده مورد نظر، قطعاً دنبال خواهد شد.
وی با اظهار اینکه همه در پیشگاه قانون برابرند، گفت: طبیعتاً، دستگاههای قضایی و امنیتی ذی ربط در خصوص نوع رفتار، عملکرد و اظهارات وی که کراراً بدون اسناد و مدارک، با هتک حرمت، مجلس و وزارت کشور را زیر سوال برده است؛ ورود خواهند کرد.
کولیوند تصریح کرد: این ادعاهای گزاف و نسبت های خلاف واقع در حالی از تریبون مجلس مطرح می شود که در جریان حوادث مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و از جمله در روند مدیریت بحران های مختلف طبیعی مثل زلزله، بازسازی نوسازی مناطق سیلزده ومقابله با موضوع کرونا و برگزاری موفق چندین دوره انتخابات، ورود وزیر کشور، ورود بسیار موفقی بوده است.
کولیوند با بیان اینکه خود آقای بیگی متوجه این واقعیت است که در جریان حوادث آبان ماه چه جریاناتی اراذل و اوباش را ساماندهی و در اعتراضات مردمی وارد کردند و افراد را در مسیر جریان انحراف خارج از کشور قرار دادند؛ گفت: باید اذعان کرد که در روند تحقق نظم و امنیت کشور، صیانت از امنیت مردم، حرف اول را برای وزارت کشور و شخص وزیر می زند و برخوردهای جدی با اراذل و اوباش در جهت حفظ امنیت پایدار کشور انجام می شود.
وی اضافه کرد: در مسیر مقابله با جریان اراذل و اوباش، متاسفانه تعدادی از هموطنانمان و همچنین عزیزانمان در نیروهای انتظامی و امنیتی، بسیج و مدافعین امنیت هم مجروح یا به شهادت رسیدند.کولیوند خاطر نشان کرد: با پیگیری وزارت کشور شکواییه ای علیه اقای بیگی ارائه می شود و دستگاه قضایی، مسیر قانونی را دنبال و متخلف از قانون را به مجازات قانونی می رساند.

  • نویسنده :
  • منبع :