19 دی: سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: به زودی زمان بندی دقیق انتخابات سراسری و مشارکت جمعی برای بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور را اعلام خواهیم کرد.
"حسین فهیمی" امروز (جمعه) با حضور در شبکه خبر به ارائه توضیحاتی درباره انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت پرداخت و اظهار داشت: اکنون در پنجمین مرحله از بحث آزادسازی سهام عدالت قرار گرفته ایم، افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند باید بیش از ۱۶۰ نفر از اعضای هیات مدیره را برای مدیریت دارایی خود انتخاب کنند، به زودی زمان بندی دقیق انتخابات سراسری و مشارکت جمعی برای بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور را اعلام خواهیم کرد.
وی به لغو برگزاری انتخابات مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در اسفند ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در ابتدا هماهنگ شده بود تا سهامداران شرکت های سرمایه گذاری  ۱۷  استان در اسفند ماه  و با یک زمان بندی مشخصی رای بدهند اما شورای عالی بورس با توجه به ضرورت اطلاع رسانی بیشتر، جلب مشارکت حداکثری و حضور بیشتر داوطلبان تصمیم گرفت تا انتخابات اسفند ماه را ملغی اعلام کند و اکنون قرار بر این است تا برنامه‌ریزی های لازم برای برگزاری انتخابات بین نیمه نخست اردیبهشت تا نیمه نخست خرداد ماه صورت گیرد.
فهیمی درباره وظایف اصلی مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت خاطرنشان کرد: براساس دستور رهبر معظم انقلاب قرار بر این شد تا مدیریت سهام عدالت برای افرادی که روش مدیریت مستقیم یا غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به مردم واگذار شود.
سخنگوی آزادسازی سهام عدالت تاکید کرد: برای سهامداران مستقیم که حدود ۱۹ میلیون نفر بودند آزادسازی انجام شد، به دنبال آن مردم به صورت مستقیم در شرکت های بورسی و فرابورسی سهامدار شدند و مدیریت دارایی خود را بر عهده گرفتند.
وی به مجموع دارایی شرکت های سرمایه گذاری استانی که بیش از ۳۸۰ هزار میلیادر تومان است، اشاره کرد و گفت: این حجم قابل توجه دارایی نیازمند مدیریت صحیح، ایجاد ارزش افزوده است، نقش موثر آن در بازار سرمایه امر مهمی تلقی می شود که باید از طریق شرکت های سرمایه گذاری مورد مدیریت قرار بگیرند.
فهیمی اظهار داشت: در این میان عده ای به عنوان افراد متخصص مدیریت این دارایی ها را بر عهده می گیرند که از طریق مردم انتخاب خواهند شد.
سخنگوی آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: تاکنون در کشور شاهد مشارکت های جمعی زیادی برای فعالیت های مذهبی و سیاسی بوده ایم اما انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی بزرگترین و اولین مشارکت میلیونی مردم برای یک فعالیت اقتصادی محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار بعد از برگزاری آخرین جلسه شورای عالی بورس که سه شنبه شب برگزار شد، اعلام کرد: افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، تا روز ۲۸ فروردین ماه جاری فرصت دارند تا در سامانه ستان این سازمان ثبت نام کنند، انتخابات هم از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه برگزار خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :