19 دی: شاهزاده فیلیپ بیش از 70 سال در کنار ملکه الیزابت دوم زندگی کرده است. او پدر شاهزاده چارلز ولیعهد بریتانیاست.
شاهزاده فیلیپ همسر ملکه بریتانیا نتوانست تا چند هفته دیگر صدمین سال تولد خود را جشن بگیرد و دیروز خبر درگذشت او از سوی کاخ باکینهگام اعلام شد.
همسر ملکه بریتانیا پس از چند هفته درگیری با بیماری و پس از مرخص شدن از بیمارستان و بازگشت به قلعه وینسور، دیروز درگذشت.
هنوز جزییات برگزاری مراسم تشییع او اعلام نشده است. او 73 سال در کنار ملکه بریتانیا زندگی کرده است و پدر شاهزاده چارلز ولیعهد بریتانیاست.
شاهزاده فیلیپ در 10 ژوئن امسال ( 2 ماه دیگر) صد ساله می شد.
خبر درگذشت شاهزاده فیلیپ دوستداران خانواده سلطنتی را به واکنش واداشته است. از زمان اعلام خبر درگذشت او دوستداران سلطنت در مقابل کاخ باکینهگام و قلعه وینسور (ویندزور) تجمع کرده و برای ادای احترام به شاهزاده فیلیپ شمع روشن کرده و دسته گل گذاشتند.
در سرتاسر بریتانیا پرچم ها از دیروز  به نشانه عزاداری به حالت نیمه برافزاشته درآمده و امروز قرار است زنگ کلیساهای سراسر بریتانیا به نشانه ادای احترام به شاهزاده فیلیپ به صدا درآمده و ارتش سلطنتی بریتانیا قرار است 41 توپ به نشانه ادای احترام به او در سراسر بریتانیا شلیک کند.
تصاویر زیر از واکنش دوستداران نهاد سلطنت در بریتانیا به خبردرگذشت شاهزاده فیلیپ است که بیشتر به صورت تجمع و نثار دسته گل و روشن کردن شمع در مقابل کاخ باکینگهام و قلعه وینسور است.
انتظار می رود به دلیل بیم از شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع شاهزاده فیلیپ با حضور تعداد افراد کمتری برگزار شود. قرار است مراسم تشییع در کلیسای سنت جورج در وینسور برگزار شود.
 
تجمع دوستداران سلطنت در مقابل کاخ باکینگهام و قلعه وینسور (ویندزور)/ عکس ها: رویترزتجمع دوستداران سلطنت در مقابل کاخ باکینگهام و قلعه وینسور (ویندزور)/ عکس ها:  رویترز
نصب اعلامیه و خبر رسمی درگذشت شاهزاده فیلیپ روی نزده های کاخ باکینگهامنصب اعلامیه و خبر رسمی درگذشت شاهزاده فیلیپ روی نزده های کاخ باکینگهام
نیمه برافراشته شدن پرچم ها در سرتاسر بریتانیا به نشانه عزاداری برای همسر ملکه بریتانیانیمه برافراشته شدن پرچم ها در سرتاسر بریتانیا به نشانه عزاداری برای همسر ملکه بریتانیا
 
  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران