19 دی: شرکت دارویی فایزر درخواست مجوز استفاده از واکسن کرونای این شرکت را برای مایه‌کوبی نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله به سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا (اف.‌دی.‌ای) ارائه داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی سی.ان.ان، در صورت تصویب این درخواست، همان واکسنی که تا کنون برای افراد شانزده سال به بالا مجوز استفاده اضطراری داشت، برای این رده سنی هم مجاز خواهد بود.
این شرکت داروسازی هفته گذشته نتایج مرحله سوم آزمایش‌ های بالینی واکسن خود را منتشر کرد که نشان می‌ دهد این واکسن در نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ اثربخشی ۱۰۰ درصد دارد.
بی‌خطر بودن واکسن کرونا برای کودکان یکی از مسائل اصلی مورد بررسی کارشناسان در آمریکا برای دستیابی به ایمنی جمعی بوده است. مایه‌کوبی کودکان گامی لازم برای رسیدن به این هدف است، اما آزمایش های اولیه بر بزرگسالان متمرکز بوده؛ چرا که آنها بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا و بیماری‌های حاد ناشی از آن هستند.
تا کنون سازمان نظارت بر دارو و غذای آمریکا سه واکسن «فایزر»، «مدرنا»، و «جانسون اند جانسون» را برای تزریق به بزرگسالان تایید کرده است، اما این شرکت‌های دارویی هنوز در حال بررسی تاثیر واکسن بر کودکان هستند.
«آلبرت بورلا»، مدیرعامل فایزر ابراز امیدواری کرد که پیش از آغاز سال تحصیلی آینده، مایه‌کوبی این گروه سنی آغاز شود.

  • نویسنده :
  • منبع :