19 دی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید تغییر کند و نمایندگان هم وزن از سران قوا باید عضو ستاد شوند.
«محسن زنگنه» در نشست علنی روز یکشنبه مجلس در تذکری با اشاره به تصمیمات ستادملی مقابله با  کرونا گفت: عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا، مسائل و مشکلات زیادی را ایجاد کرده و با ورود به پیک جدید شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند و فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش پیدا کرده است.
نماینده مردم تربت حیدریه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی از هیأت رئیسه مجلس خواست تا در نظام مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا ورود کند و افزود: این ستاد برای همه مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی کشور حکم صادر می کند و در این ستاد استبداد رأی وجود دارد و نظر کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نمی‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تفکر استبدادی این ستاد را تحت تأثیر قرار داده است، ‌ اظهار داشت: ساختار ستاد مقابله با کرونا باید تغییر کند و سران قوا نمایندگان هم وزن در این ستاد داشته باشد. از طرفی در بسیاری از کشورها نیروهای نظامی در حوزه مدیریت کرونا ورود کرده و لازم است از همه ظرفیت‌ها در ستاد استفاده شود در غیر این صورت شاید تا ۳ سال آینده وضعیت کرونایی ادامه داشته باشد.
«علی نیکزاد» نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: فلسفه ستاد مبارزه با کرونا این است که تمام نکته نظرات مورد توجه قرار گیرد بنابراین کسانی که در ایام تعطیلات عید نوروز اجازه سفر دادند و موجب وضعیت قرمز در بسیاری از استان‌ها شدند باید امروز پاسخگو باشند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا