19 دی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: محدودیت تردد از مرز رسمی باشماق مریوان تا ۳۱ فروردین تمدید شده است و اجازه تردد مسافران بدون مجوز از این مرز داده نخواهد شد.
محمد ابراهیم زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مرز باشماق مریوان از ۶ اسفند سال گذشته در پی افزایش بسیار زیاد ورود مسافر با توجه به بسته شدن چند مرز رسمی کشور به روی مسافران عراقی، با هدف جلوگیری از ورود ویروس جهش یافته به استان، بسته شده است.
وی افزود: محدودیت تردد از این مرز در فواصل زمانی ۲ هفته‌ای، انجام گرفت تا در صورت بهبود شرایط شیوع کرونا بازگشایی شود که این امر تاکنون اتفاق نیفتاده است و به همین دلیل تا پایان فروردین همچنان بسته خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه این محدودیت تنها برای مسافران است، افزود: برای رانندگان ترانزیت عراقی هم برگه موقت تردد صادر نمی‌شود و آنها اجازه ورود به داخل شهرهای استان را ندارند.
زارعی به وضعیت استان در زمینه کرونا هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶ شهرستان شامل شهرستان‌های سنندج، سقز، قروه، بانه، دیواندره، بیجار در وضعیت قرمز، کامیاران، دهگلان و مریوان در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان سروآباد در وضعیت زرد به سر می‌برد.
وی گفت: فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار در شهرستانهای نارنجی و قرمز کردستان با محدودیت همراه شده و متصدیان واحدهای صنفی ملزم به رعایت مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در این زمینه هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه گیری کووید ۱۹ در کردستان ۶ شهرستان در وضعیت قرمز و بسیار پر خطر و سه شهرستان در وضعیت نارنجی و پر خطر قرار دارند که با توجه به مصوبه های ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت مشاغل گروه های ۲، سه و چهار در آنها با محدودیت همراه است.
وی افزود: در شهرستان‌های قرمز یعنی سنندج، سقز، بانه، بیجار، دیواندره، و کامیاران فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند که شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.
معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در شهرستان های نارنجی شامل دهگلان و مریوان مشاغل گروه های یک و ۲ اجازه فعالیت دارند و گروه‌های سه و چهار با محدودیت مواجه است.
وی هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی اعلام و اضافه کرد: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است.
زارعی تاکید کرد: این محدودیت ها بر اساس مصوبه ها و دستورهای ستاد مقابله با کرونا اعمال می شود و با توجه به وضعیت استان، گروه های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :