19 دی: روزنامه «پاکستان آبزرور» نوشت: عمران‌خان نخست وزیر پاکستان باید موضع‌گیری قوی علیه تحریم‌های ضدایرانی آمریکا اتخاذ کرده و دولت جوبایدن را برای حل مسائل، به سازش با تهران ترغیب کند.
این روزنامه انگلیسی زبان روز شنبه در یادداشتی با عنوان «نقش عمران‌خان و تشدید فشار برای لغو تحریم‌های ایران» به قلم "صلاح‌الدین حیدر" افزود: نقش نخست وزیر پاکستان در ترغیب آمریکایی‌ها برای خروج از افغانستان خوشایند است اما وی باید واشنگتن را برای لغو تحریم‌های ایران تحت فشار قرار دهد.
در این گزارش آمده است: نقش پاکستان برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان و موضع گیری قوی علیه تداوم حضور نیروهای خارجی در این کشور ستودنی است و ما امروز شاهد هستیم که آمریکا با گذشت ۲۰ سال از حضور در افغانستان اکنون در تکاپوی خارج کردن نیروهای خود است.
پاکستان آبزرور در ادامه نوشت: همانطور که عمران‌خان برای ترغیب واشنگتن جهت خروج از افغانستان نقش آفرینی کرد اکنون باید مطالبه لغو تحریم‌ ایران را با آمریکا مطرح کرده و بر این خواسته پافشاری کند.
عمران‌خان نخست وزیر پاکستان از زمان شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان به ویژه دشواری مبارزه با این بیماری در جمهوری اسلامی ایران به دلیل تداوم تروریسم اقتصادی آمریکا و تشدید تحریم‌های یکجانبه در زمان دولت ترامپ، بارها علیه این تحریم‌ها موضع‌گیری کرده و از واشنگتن خواست تا هرچه سریعتر تحریم‌های ایران را لغو کند.

  • نویسنده :
  • منبع :