19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: واکسیناسیون کووید ۱۹ از نیمه دوم بهمن‌ماه سال گذشته در قم آغاز شده و بیش از ۵۰ درصد کادر بهداشت و درمان واکسینه شده‌اند.
به گزارش انشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در جلسه بررسی چالش‌های موجود در امر واکسیناسیون، افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از دانشگاه‌هایی است که عملکرد خوبی در واکسیناسیون در سطح کشور داشته و دقیقا طبق سند اعلام شده عمل کرده است.

وی اضافه کرد: در ۲ روز آینده کارکنان بهداشت و درمان که هنوز اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند، واکسیناسیون بر روی آن‌ها هر چه سریع‌تر انجام شود.

به گفته وی، علاوه بر کادر بهداشت و درمان، پزشکان مطب‌ها، نیروهای فوریت‌های پزشکی، آزمایشگاه‌های کووید ۱۹، کارکنان آرامستان ها و غسالخانه‌ها، جانبازان، پاکبانان و مددجویان سرای سالمندان نیز در حال واکسینه شدن هستند.

غربالگری کرونا و پایش سلامت مشمولین اعزام به خدمت سربازی

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت قم، انجام غربالگری و پایش سلامت مشمولان و داوطلبان اعزام به خدمت سربازی انجام شد.

بر اساس این گزارش، در این طرح که با وقفه یک‌ماهه اعزام مشمولان به علت محدودیت‌های کرونایی انجام پذیرفت، تعداد ۳۵۰ نفر از سربازان و مشمولان در بدو اعزام توسط کارشناسان واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان قم از نظر علائم مشکوک به کرونا مورد غربالگری و بررسی قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است: در این غربالگری از اعزام چند مورد با علائم مشکوک جلوگیری و برای انجام بررسی‌های بیشتر به مراکز منتخب ارجاع شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :