19 دی: رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ستاد اجرایی فرمان امام تا پایان تیرماه آینده حدود 12 میلیون دوز و مرداد نیز حدود ۳۰ میلیون دوز واکسن ایرانی کووبرکت را تولید و تحویل وزارت بهداشت خواهد کرد تا به مردم تزریق شود.
دکتر محمد مخبر روز یکشنبه در حاشیه آغاز مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن ایرانی کرونا به نام "کوو ایران برکت" که امروز یکشنبه در هتل ارم تهران آغاز شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند تولید واکسن کوو ایران برکت به نحو مطلوب در حال انجام است و در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.
دکتر «مینو محرز» پزشک ایرانی و عضو علمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از جمله کسانی بود که امروز به عنوان یکی از داوطلبان مرحله سوم واکسن کووبرکت، واکسن ایرانی ضدکرونا را تزریق کرد.
مخبر در این مراسم گفت: با راه اندازی اولین خط تولید واکسن این مجموعه، در اردیبهشت ماه جاری یک میلیون دوز واکسن را تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد. 
وی افزود: در خرداد ماه هم بین ۳ تا ۳.۵ میلیون دوز را تولید و تحویل وزارت بهداشت خواهیم کرد.
به گفته رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در تیرماه هم این روند افزایشی ادامه پیدا می کند و تولید واکسن به ۱۰ تا ۱۲ میلیون دوز می رسد و در مرداد ماه این رقم به ۱۲ تا ۱۵ میلیون دوز خواهد رسید.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا