19 دی: وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان اعلام کرد که کشور چین پنج هزار و ۲۶۶ تن مواد غذایی به افراد آسیب دیده حوادث طبیعی کشور کمک کرد.
غلام بهاوالدین جیلانی روز یکشنبه در نشست خبری با سفیر چین در کابل  افزود:این بسته کمکی که ۵۰ میلیون ین چین ارزش دارد، شامل یک هزار و ۲۸۴ تن گندم و سه هزار و ۹۸۲ تن برنج است.
وی اظهار کرد این کمک ها به طور شفاف و منصفانه بین آسیب دیدگان حوادث طبیعی توزیع می شود.
جیلانی گفت که چین همچنین ۱۳ قلم مواد غذایی و غیر غذایی را برای ۲ هزارو ۴۵۰ خانوار در استانهای بدخشان، تخار و دایکندی کمک کرده است.
«وانگ یو» سفیر چین در افغانستان نیز در این نشست خبری گفت که به دلیل گسترش ویروس کرونا میزان تقاضای دریافت مواد غذایی در افغانستان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه کمک های چین به افغانستان ادامه می یابد افزود بزودی ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا نیز به افغانستان اهدا می شود.
سفیر چین در کابل با بیان اینکه پکن تلاش می کند که به کاهش فقر در جهان کمک کند گفت چین به منظور تامین این هدف کمک خود را برای تامین صلح ،توسعه پایدار و آینده بهتر افغانستان ادامه می دهد.
سازمان ملل متحد نیز چند روز پیش اعلام کرد که بود که حدود ۱۳ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک های غذایی دارند و احتمال خشکسالی نیز تعداد آسیب دیدگان را افزایش خواهد داد.

  • نویسنده :
  • منبع :