19 دی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ظریف را یکی از صادق‌ترین، دلسوزترین و تواناترین نیروهای نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: انتشار فایل صوتی در این مقطع زمانی فقط با هدف آسیب زدن به مذاکرات وین انجام شد.

«جلیل رحیمی جهان آبادی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انتشار تقطیع شده از یک گفت و گوی محرمانه که در قالب گفت و گوهای شفاهی انجام شد، گفت: مذاکرات ایران با قدرت‌های بزرگ از جمله آمریکا به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود و با توجه به شکست فشار حداکثری آمریکا در بعد سیاسی، نظامی و اقتصادی علیه ایران، آمریکایی‌ها پذیرفتند که این فشارها بی‌نتیجه بوده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی احساس خطر و ترس بسیار مضاعفی  از نتیجه بخش بودن مذاکرات دارد، گفت: اتفاقاتی که در سایت نطنز انجام شد، برخورد با کشتی‌های نفتکش ایرانی و همچنین انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه با هدف آسیب زدن به مذاکرات وین انجام شد. 

نماینده مردم تربت جام با اشاره به سخنان ظریف که بارها بر عدم نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرده بود، عنوان کرد: اینکه این فرآیند با کمک عناصر داخلی با هدف آسیب زدن به انتخابات یا بهره برداری از انتخابات باشد، اشتباه است و نباید انگشت اشاره با سمت خودی‌ها برود. 

جهان‌آبادی ادامه داد: هدف صهیونیستها آسیب به دستگاه دیپلماسی کشور، ایجاد تشتت داخلی و تضعیف وزیر امور خارجه است تا به زعم خود در مذاکرات وین ایران را زمینگیر کنند. 

وی تصریح کرد: در این مقطع باید هوشیار بود و نباید اجازه داد اختلاف‌نظرهای داخلی و رقابت‌های انتخاباتی به اهداف کلان کشور آسیب بزند. باید تا آخرین روز دولت دوازدهم که منتخب مردم است از دولت حمایت کرد و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب نباید پشت دولت را خالی کنیم تا مذاکرات وین به نتیجه برسد و رقابت‌های انتخاباتی را در زمان خودش مطرح کنیم. 

نماینده مردم تربت جام ادامه داد: طبعا ظریف به مجموعه دولت اعتماد کرده است که دیدگاه‌ها و تحلیل خود را در قالب یک سیاستمدار بیان می‌کند. در این زمینه هم باید مجموعه‌ای که اقدام به انتشار این فایل کردند، توسط نهادهای امنیتی ردیابی شوند و هم اینکه نباید این موضوع حربه‌ای برای تخریب دستگاه دیپلماسی شود. زیرا این امر همان خواسته رژیم صهیونیستی است. 

وی تاکیدکرد:‌ در این زمان خاص، ‌شناخت دقیق شرایط کشور، شناخت دقیق دوست و دشمن و افرادی که صادقانه برای این آب و خاک تلاش می‌کنند، مسئله حیاتی است و ما به جای اینکه دستگاه دیپلماسی و وزیر امورخارجه را مورد حمله قرار دهیم بایدبه این موضوع بپردازیم که دشمن از چه حربه‌هایی برای آسیب زدن به دستگاه امنیتی و دیپلماسی ما استفاده می‌کند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: هر فردی که دراین ماجرا نقش داشته باید با او برخورد شود که به چه دلیل این فایل مهمی منتشر شده است. 

جهان‌آبادی سوء استفاده از فایل صوتی برای تخریب ظریف را محکوم کرد و ادامه داد: آقای ظریف یکی از صادق‌ترین، دلسوزترین و تواناترین نیروهای نظام جمهوری اسلامی است و تخریب او در این زمان که کشور درگیر کرونا و مذاکرات است، فقط با هدف آسیب زدن به مذاکرات وین انجام شد.

  • نویسنده :
  • منبع :