19 دی: رستم قاسمی، وزیر اسبق نفت در نشست خبری رسماً نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.
رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم امروز (سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری در سالن سرچشمه تهران برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

وی گفت: در حال حاضر در یک پیچ تاریخی قرار گرفتیم، برای عبور از این پیچ‌دو گام را طراحی کردیم. گام اول، بهبود کیفیت زندگی ۵۰ درصد از مردم که به دلیل اقدامات سال‌های اخیر به زیر خط فقر مهاجرت کردند. گام دوم برای عبور از این ایستگاه تغییر ریل‌گذاری اقتصادی کشور است. با این شرایط امکان عبور از این دیگه تاریخی نیستیم لذا لازم است که ساختار بانک، بیمه و مالیات کشور تغییر کند. کشور ایران با ثروت‌های خدادادی در سطح مردم نیست. اقتدار در حوزه اقتصادی، اجتماعی و در مقابل مخالفین تغییر از لزومات عبور از شرایط فعلی کشور است.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در توضیح برنامه‌های خود برای تغییر ریل‌گذاری افزود: در حال حاضر از نظر اقتصادی در جهان، در رتبه پایانی قرار داریم. یکی از راه‌های بهبود شرایط اقتصادی، رونق بازار است. در حال حاضر کشور سالی یک میلیون فارغ‌التحصیل دارد و از طرفی در حوزه مسکن عرضه و تقاضا همخوانی ندارند که با راه‌اندازی بازار مسکن و ساخت ۱ میلیون مسکن در می‌تواند مشکل اشتغال و مسکن را حل کند. همچنین بسیاری از کارخانه‌های در معرض تعطیلی قرار دارند، که اگر ساختار بانکداری و این نوسانات سود را سامان دهیم، می‌توانیم شرایط تولیدکنندگان را بهبود دهیم.

قاسمی درباره علت معضلات اجتماعی تصریح کرد:بخش اعظم معضلات اجتماعی ریشه در اقتصاد دارد، وقتی مردم برای پرداخت قبض آب و برق و فرستادن فرزندان خود به مدرسه مشکل دارند، مطمئنا این موارد معضلات اجتماعی را به وجود می‌آورند.

وزیر اسبق نفت افزود: براساس قانون نظامیان می‌توانند در انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری شرکت کنند که برای ریاست‌جمهوری نیاز به استعفا از سازمان نظامی ندارند. بسیاری از روسای جمهور در شرایط بحرانی، نظامیان بود همچنانکه از ۴۱ رییس‌جمهور آمریکا ۳۶ مورد نظامی بودند. همچنین در روسیه هم شاهد حضور فردی در مقام ریاست جمهوری، به نام پوتین هستیم که هم امنیتی و هم نظامی است. بنده علاوه بر حضور در سپاه در حوزه‌های مختلف اقتصادی حضور داشتم.

وی در مورد اعضای کابینه خود ادامه داد: تیم همکار خود را به مردم معرفی خواهیم کرد. کما اینکه ۵۰درصد اعضای کابینه ام را جوانان تشکیل می‌دهند. زمانی که در قرارگاه خاتم بودم شرکت صدرا که در حالت ورشکستگی قرار داشت را به پیشنهاد دولت خریداری کردیم و در دریای خزر در حال حفاری بودیم و نفت به صورت آزمایشی استخراج شد که کیفیت آن هم مناسب بود. قرار بود ادامه پیدا کنداما به دلایلی تعطیل شد.
  • نویسنده :
  • منبع :