19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر لزوم ساماندهی ارسال پیامک‌های اطلاع رسانی برنامه ملی واکسیناسیون کووید۱۹ به منظور پوشش کامل افراد ثبت نامی در این برنامه، تاکید کرد.
به گزارش روز سه شنبه از وبدا، سعید نمکی در نامه به محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری نوشت: همان گونه که مستحضرید یکی از الزامات اساسی برنامه ملی واکسیناسیون کووید۱۹، اولویت بندی و نوبت دهی افراد جامعه است.
به این منظور، سامانه خوداظهاری، اولویت بندی، نوبت دهی و نیز ثبت گزارش عوارض واکسن در این وزارت بهداشت در حال راه اندازی است. از آنجایی که امر اطلاع رسانی به افراد ثبت نام شده در این سامانه مستلزم ارسال حداقل ۶ تا ۸ پیامک است، پیش بینی می شود به منظور پوشش کامل افراد ثبت نامی، حداقل  به ۱.۵ میلیارد پیامک نیاز باشد. بنابراین خواهشمند است دستور فرمایید در زمینه تخصیص تعداد پیامک فوق اقدام و همکاری لازم صورت پذیرد.  
به گزارش ایرنا، تاکنون ۶۵۲ هزار و ۹۰۳ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۷۱ هزار و ۲۱۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به  ۸۲۴ هزار و ۱۱۳ دوز رسید ...حدود دو میلیون دوز واکسن کرونا از تولید کنندگان مختلف شامل اسپوتنیک روسیه، سینوفارم چین، کوواکسین هند و آسترازنکای تولید کره جنوبی وارد کشور شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :