19 دی: گروه حقیقت یاب روزنامه واشنگتن پست در گزارش ارزیابی خود از ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری جو بایدن نوشت وی در همه سخنرانی ها، مصاحبه ها و توئیت ها خود تاکنون ۶۷ ادعای غلط یا گمراه کننده داشته است.
واشنگتن پست نوشت: گروه حقیقت یاب این روزنامه گزارش خود را که روز دوشنبه منتشر شد با این موضوع آغاز می کند که پس از ۴ سال ریاست جمهوری (دونالد ترامپ) که آمریکایی را با انبوهی از ادعاهای نادرست و گمراه کننده گرفتار کرد دوران ریاست جمهوری بایدن باعث بازگشت به الگوهای رفتاری عادی تر درباره فرمانده کل قوا و ارتباط آن با حقایق شده است؛ الگوهایی که شامل استفاده از نوعی پروپاگاندا موسوم به اسپین برای ارائه روایتی از یک رویداد به منظور نفوذ بر افکار عمومی، مبهم سازی و اغراق با استفاده از اکاذیب گاه به گاه است.
این گزارش افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا  در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری ۵۱۱ بار دروغ گفته بود که با توجه به این امر تعداد دروغ ها و ادعاهای گمراه کننده بایدن در مقایسه با ترامپ بسیار کمتر است.
واشنگتن پست نوشت تعداد نسبتا محدود دروغ های بایدن تا حدی به دلیل این است که  وی عمدتا با متن سخنرانی آماده درمحافل عمومی حاضر می شود بر خلاف ترامپ زمان کمتری را به توئیتر اختصاص می دهد و به ندرت با خبرنگاران مواجه می شود و فی البداهه سخنرانی می کند.
جن ساکی سخنگوی مطبوعاتی بایدن جلسات پرسش و پاسخ روزانه را با رسانه ها برگزار می کند و وزیران کابینه از طرف او سخن می گویند.
بر اساس ارزیابی واشنگتن پست در رتبه بندی دروغ های بایدن از چهار مورد سه مورد از آنها به ادعاهای غلط درباره قانون اصلاح انتخاباتی ایالت جورجیا بوده  و یکی دیگر از آنها درباره امتیاز دولت فدرال به شرکت های خارجی است که بایدن مدعی است ۳۰ درصد افزایش یافته اما در دولت قبلی ۸.۴ تا ۱۱ درصد بوده است.
یکی دیگر از ادعاهایی که واشنگتن پست عجیب توصیف کرده دوبار ادعای بایدن درباره پیمودن مسافت ۱۷ هزار مایل به همراه رئیس جمهوری چین است.
این روزنامه نوشت: بایدن مطمئنا دیدارهای زیادی با شی جین پینگ داشته اما کاخ سفید اذغان کرده که ادعای پیمودن این مسافت دست نیست.
این روزنامه نوشت: این که بایدن چگونه این محاسبه را انجام داده که یک بار هم در طول کمپین های انتخاباتی اش به آن اشاره کرده همچنان نامعلوم است.
در رتبه بندی دروغ های بایدن یکی از مواردی که همواره به آن اشاره می شد ادعای ترامپ درباره رشداقتصادی آمریکا بود. ترامپ رکورد دروغ گویی در تاریخ رئیسان جمهوری آمریکا را زد و بارها به دروغ گفته بود که اقتصاد آمریکا در عالی ترین وضعیت است.  

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا