19 دی: همزمان با جشن نیمه رمضان و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، جشنواره مردمی «بصیرت کریم» در قم برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام احمد قادری گفت: امسال، همزمان با خجسته میلاد با سعادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، به همت اهالی منطقه کوه خضر نبی، جشنواره مردمی "بصیرت کریم"، در فضای باز، برگزار خواهد شد.

وی گفت: در شرایطی که خودمان را پایبند به رعایت شیوه نامه های بهداشتی میدانیم، جشنواره امسال را برگزار خواهیم نمود تا به مقدار توفیقمان، عرض ادبی به محضر امام مجتبی علیه السلام، داشته باشیم.

قادری با تاکید بر لزوم بصیرت افزایی در  جامعه گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی ما، داشتن قدرت تحلیل مسائل و بصیرت افزایی است، امروز ما باید بصیرت خود را از امام مجتبی علیه السلام الگو بگیریم که در شرایطی که به ظاهر، همه چیز علیه ایشان بود، با درک شرائط و مدیریت آن به بهترین شیوه، "صلح" و "نرمش قهرمانانه" را رقم زدند.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص صلح امام مجتبی علیه السلام اشاره کرد و گفت: اگر امام حسن علیه السلام صلح نمی‌کردند، تمام ارکان خاندان پیامبر علیهم السلام را از بین می‌بردند و کسی را باقی نمی گذاشتند.

دبیر جشنواره مردمی "بصیرت کریم"، با اشاره به بند دوم نامه دکتر سعید نمکی خطاب به سخنگوی وزارت بهداشت، مبنی بر شیوه برگزاری مجالس شب های قدر، گفت: همانطور که عرض کردم، پیرو تاکیدات رهبر عزیز انقلاب در پایبندی به دستورالعمل های اعلام شده، ما هم با استناد به بند دوم نامه وزیر محترم بهداشت، مورخ ۲۳ فروردین ۱۴۰۰، و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی، به لطف خدا و توسل بر اهل بیت علیهم السلام، جشنواره را در فضای باز، برگزار خواهیم نمود.(۱)

حجت الاسلام قادری به برنامه های این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این مراسم، از سخنرانی آیت الله سید محمد حسینی قزوینی و مداحی ذاکر اهل بیت علیهم السلام، حاج سید رضا تحویلدار، بهره مند خواهیم شد.

دبیر جشنواره مردمی "بصیرت کریم"، از حضور مسئولین محترم شورای اسلامی شهر، شهرداری و فرمانداری خبر داد و گفت: از برنامه های ویژه این محفل، اجرای نورافشانی، همخوانی گروه "بقیه الله"، اجرای گروه سرود "رایت الهدی" و تکریم هم نامان امام مجتبی علیه السلام شامل: حسن، مجتبی، کریم، محمد حسن، امیر حسن و امیر مجتبی خواهد بود.

گفتنی است، جشنواره مردمی "بصیرت کریم"، همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، مورخ سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۳۰ در بلوار شهید کریمی، انتهای کوچه ۱۳، جنب بوستان نغمه، برگزار خواهد شد.

..................................................
۱. در مورد شب‌های پرفیض قدر نیز مراسم احیا می‌تواند همچون سال گذشته با رعایت فاصله و تعداد محدود در فضای مناسب و باز در تمامی شهرها حداکثر به مدت ۲ ساعت اجرا گردد. لوازم کاملاً شخصی و ورودی و خروجی‌ها متعدد و بدون تماس باشد.
  • نویسنده :
  • منبع :