19 دی: سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: تا اوایل خرداد واکسن‌های برکت و کوو پارس وارد فاز واکسیناسیون می‌شوند و حدود ۲ میلیون و دویست هزار دُز واکسن اسپوتنیک_وی وارد کشور شده است.
کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت و گوی شبکه خبر با اشاره به واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار کرد: با احتساب یکصد هزار دُز واکسنی که امروز وارد کشور شده تاکنون حدود ۲ میلیون و دویست هزار دُز واکسن اسپوتنیک وارد کشور شده است.
او ادامه داد: تا اوایل خرداد واکسن‌های داخلی «کوو ایران برکت» و «کوو پارس رازی» و واکسن تولید مشترک اسپوتنیک وی وارد فاز واکسیناسیون عمومی خواهند شد. تا پایان سال ۱۴۰۰ مرحله نخست واکسیناسیون عمومی به پایان خواهد رسید.
جهانپور گفت: وزارت بهداشت واکسن را از منابع مختلف به صورت خرید مستقیم یعنی از سبد کوواکس دریافت خواهد کرد و از امروز هر ماه بین ۲ تا ۳ برابر ماه قبل واکسن بیشتری را دریافت خواهیم کرد و در خرداد ماه امسال با یک جهش ویژه‌ای در زمینه دریافت واکسن خواهیم داشت.
او بیان کرد: با توجه به تولید واکسن‌های داخلی در ماه‌های تیر و مرداد با یک روند تصاعدی در زمینه دریافت واکسن مواجه خواهیم شد و تا آخر اسفند ماه امسال مرحله واکسیناسیون عمومی را تا رسیدن به نقطه هدف به اتمام خواهیم رساند.

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان