19 دی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم با اشاره به محدودیت‌های تامین برق در استان، گفت: ۲۰ هزار مشترک پرمصرف برق در قم وجود دارد که هزینه برق مصرفی آنها ۱۶ درصد بیشتر از نرخ مصوب اعمال می‌شود.
مهدی آهنین پنجه روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری، افزود: ۴۱۵ هزار مشترک خانگی در قم وجود دارد که ۱۰۰ هزار خانوار از این بین مشمول طرح امید و برق رایگان به دلیل کم مصرف بودن می شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم یادآور شد: روز گذشته میزان خاموشی ها در قم ۱۰۰ مگاوات کمتر از دو روز قبل تر بود.
آهنین پنجه یادآور شد: خاموشی های اعمال شده در قم در مقایسه با استان تهران و البرز متوازن و نزدیک به هم تقسیم شده است.
وی ادامه داد: ۸ درصد برق قم مربوط به دستگاه های اجرایی، مدارس و دانشگاه، ۱۳ درصد در بخش کشاورزی، ۳۰ درصد  صنعت و ۳۶ درصد مربوط به بخش خانگی است.
آهنین پنجه ابراز کرد: برق بخش صنعت قم از ساعت ۱۳ تا ۱۷ قطع و تلاش می شود برق بخش صنعت از این پس ساعت ۱۵ به بعد قطع شود.
وی افزود: از ۱۲ شب تا ۸ صبح استان قم فقط سهم ۲۰۰ مگاواتی در مصرف برق دارد و از واحدهای تولیدی درخواست داریم شیفت های کاری شبانه خود از به ساعت ۲۰ تا ۱۲ شب تغییر دهند تا استان قم وارد خط قرمز مصرف برق نشود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: اگر ۸۰ مگاوات صرفه جویی در بخش کشاورزی انجام شود خاموشی در بخش خانگی به صفر می رسد.
به باور وی، بخش کشاورزی قم در مجموع ۳ برابر بیشتر از سهمی که به آنها اختصاص یافته انرژی مصرف می کند و تجیهزات بکار رفته در این بخش بسیار قدیمی و پرمصرف می باشد.
آهنین پنجه اظهار داشت: سه بیمارستان کامکار، شهید بهشتی و امام رضا(ع) از قطعی برق معاف شدند و امکان افزایش مراکز درمانی دیگر به دلیل محدودیت های موجود وجود ندارد.
به گفته وی، به افرادی که محل استخراج رمزارزها را گزارش دهند ۲۰ میلیون تومان جایزه اخنصاص می یابد، طی روزهای گذشته شاهد استخراج رمزارزها در بخش خانگی هستیم.
زمان‌بندی خاموشی برق دقیق باشد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز عنوان کرد: قم در رابطه با برق صرفا توزیع کننده است و تامین برق این استان توسط برق منطقه ای تهران انجام می شود.
مهرداد غضنفری ادامه داد: مصرف بهینه و برنامه ریزی برای اختصاص کامل سهم استان از شرکت توزیع برق مباحث مهمی است که هم اکنون باید توسط مجموعه مدیریت استان دنبال شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: به دلیل عدم اطلاع رسانی قطع برق، برخی از واحدهای تولیدی استان با خسارت مالی و فنی روبه رو شده اند.
وی اظهار داشت: اطلاع رسانی دقیق و غیرقابل تغییر در زمانبندی قطع برق مساله مهمی است که از شرکت توزیع نیروی برق استان انتظار داریم.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا