19 دی: شرکت مایکروسافت اعلام کرد که گروه عامل حمله سایبری در سال گذشته میلادی به شرکت سولارویندز (SolarWinds) نهادهای دولتی، اندیشکده ها و سازمان های غیر دولتی را در ۲۴ کشور دنیا هدف قرار داده است.
به گزارش روز جمعه خبرگزاری رویترز، مایکروسافت اعلان داشت که «این هفته شاهد حملات سایبری گروه نوبلیوم به آژانس های دولتی، اندیشکده ها، سازمان های غیر دولتی و مراکز مشاوره بودیم.»
بر اساس اعلام شرکت مایکروسافت، این موج از حملات نزدیک به ۳ هزار حساب ایمیل را در بیش از ۱۵۰ سازمان هدف قرار داده است. درحالیکه سازمان ها و نهادها در ایالات متحده آمریکا هدف حملات بیشتری قرار گرفتند، اما اهداف دیگری نیز در دست کم ۲۴ کشور دنیا وجود داشتند.
به ادعای شرکت مایکروسافت، نوبلیوم در کشور روسیه همان بازیگری است که حملات سایبری به مشتریان شرکت نرم افزاری سولارویندز در سال ۲۰۲۰ را انجام داد.
این شرکت در مورد نحوه انجام حملات سایبری اخیر افزود: نوبلیوم حملات این هفته را با هک کردن یک حساب ایمیل مورد استفاده آژانس توسعه جهانی ایالات متحده آغاز کرد و از آنجا حملات خود به دیگر سازمان ها را صورت داد.
هک کردن شرکت فناوری اطلاعات سولارویندز که در دسامبر سال گذشته (آذر- دی ۹۹) اعلام شد، گروه نوبلیوم را قادر ساخت تا دسترسی گسترده ای را به اطلاعات هزاران شرکت و دفاتر دولتی داشته باشد. برد اسمیت رییس شرکت مایکروسافت این حمله را به عنوان بزرگترین و پیچیده ترین حمله سایبری در جهان توصیف کرد.   
مقام های آمریکایی دسامبر ۲۰۲۰ فاش کردند که هکرها شرکت نرم افزاری سولارویندز را که از سوی بخش های بزرگ دولت و شرکت های آمریکایی اداره می شد، به خطر انداختند. عملیات هکری شرکت سولارویندز به روسیه نسبت داده شد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا