19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها گفت: سال بسیار چالش‌برانگیزی را از نظر اقلیمی در کشور به ویژه در استان قم پیش رو داریم.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب استان قم در  نشستی با مدیرکل و معاونین صدای و سیمای مرکز قم به بررسی وضعیت منابع آبی استان، چالش‌های پیش رو و نحوه همکاری این دو مجموعه پرداختند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در این نشست ضمن قدردانی از همکاری‌های مثمر ثمر صدا و سیمای استان با شرکت آب و فاضلاب گفت: این ارتباطات مستمر باعث شده با کمترین چالش و مشکل برای مردم در حوزه آبفا مواجه شویم.

وی در ادامه به تشریح وضعیت منابع آبی در سال جاری پرداخت و اظهار داشت: با توجه به کاهش چشمگیر نزولات جوی، سال چالش‌برانگیزی را از نظر اقلیمی در کشور به ویژه در استان قم پیش رو داریم.

دکتر علی جان صادق پور با اشاره به اینکه تأمین آب برخی از مناطق استان به صورت مستقیم با بارندگی ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که با مشکلاتی در زمینه تأمین آب در این مناطق مواجه شویم.

وی اطلاع‌رسانی، مدیریت بهینه و ارتباط مستمر با مردم را برای عبور از وضعیت کم‌آبی ضروری دانست و تأکید کرد: در این زمینه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌توانند نقش تأثیری گذاری برای گذر از این شرایط ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی و مدیریت به استقبال چالش‌های آینده برویم یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب برنامه‌ریزی‌های لازم را در این خصوص انجام داده اما لازم است مردم نیز به کمک رسانه‌ها از اقدامات انجام شده اطلاع پیدا کنند و هر کجا که لازم شد یاری‌رسان ما باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم نیز در این نشست به تمجید از اقدامات و فعالیت‌ها شرکت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و گفت: برنامه‌ریزی، پشتیبانی از اندیشه‌های جوان و تلاش برای ابداعات جدید در زمینه‌های کاری صنعت از خصوصیات برجسته مجموعه آبفا به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی نیاسر در ادامه با اشاره به چالش‌های امنیتی مرتبط با آب، لزوم مدیریت مصرف را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: صدای و سیمای مرکز قم آماده همکاری در زمینه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و سایر موضوعات مرتبط با آب در قالب‌های مختلف از جمله برنامه‌های مشارکتی است.

معاون بهره‌برداری آب، معاون امور مشترکین، مدیر امور شهر قم، مدیر دفتر توسعه پایدار و مدیریت مصرف، مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم و نیز معاونین اطلاعات و اخبار و فضای مجازی صدای و سیمای مرکز قم در ادامه این نشست  به تشریح گزارشی از فعالیت‌ها، نحوه همکاری‌ها و بیان پیشنهاد‌هایی در خصوص همکاری‌های دو جانبه شرکت آب و فاضلاب و صدا و سیما پرداختند.
  • نویسنده :
  • منبع :