رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ اعلام کرد: پس از حادثه آتش‌سوزی در پالایشگاه شرکت نفت بهران شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده که به هیچ عنوان صحت ندارد لذا از شهروندان می‌خواهیم به این شایعات توجه نکنند.
به گزارش شامگاه چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "جلیل موقوفه‌ای" با اشاره به اقدامات انتظامی انجام شده در محل حادثه پالایشگاه تهران، تاکید کرد: مردم از تجمع و حضور در محدوده پالایشگاه تهران جداً خودداری کنند.

این مقام انتظامی متذکر شد: هیچ مشکلی در حوزه سوخت‌رسانی به وجود نیامده لذا شهروندان تهرانی از هجوم به پمپ‌بنزین و جایگاه‌های سوخت گاز مایع (CNG) جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، "غلامرضا نوفرستی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری نیز دقایقی قبل در خصوص احتمال خرابکاری بودن حادثه پالایشگاه تهران گفت: در این خصوص پیگیری‌های لازم از طریق ضابطان خاص به عمل آمده، اما تاکنون دلایلی در این خصوص وجود ندارد.

ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه حریق گسترده‌ای پالایشگاه شرکت نفت بهران در موقعیت شمال به جنوب خیابان رجایی را در برگرفت و دقایقی قبل مهار شد.

هلال احمر: محل آتش سوزی پالایشگاه تهران مسکونی نبود

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران با بیان اینکه محل آتش سوزی پالایشگاه تهران مسکونی نیست، گفت: احتمال دارد عملیات تا فردا ادامه داشته باشد. 


شاهین فتحی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز گفت: در پی وقوع آتش سوزی در پالایشگاه جنوب تهران، با توجه به مسکونی نبودن منطقه‌ی حادثه، امدادگران هلال‌احمر شعب ری، تهران و ورامین به همراه تیم واکنش سریع استان تهران به حالت آماده باش درآمده و ۲ تیم ارزیاب هم اعزام شده اند. 


وی افزود: ستاد فرعی فرماندهی و هماهنگی عملیات اضطراری در شهرری با حضور مدیرعامل و معاون امداد هلال احمر استان تهران و رئیس هلال‌احمر شهر ری نیز تشکیل شده تا با فرض ادامه داشتن آتش سوزی و عدم اطفای آن تا فردا، اقدامات لازم برای ادامه عملیات نیروهای هلال‌احمر بررسی و در دستور کار قرار گیرد. 


فتحی ادامه داد: با توجه به مسکونی نبودن محل حادثه و نداشتن مصدوم، تاکنون فرمانداری شهرستان ری و اداره کل بحران استانداری درخواست کمکی از هلال‌احمر نداشتند.


  • نویسنده :
  • منبع :