19 دی: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: سقف وام ساخت مسکن روستایی برای سال جاری یک میلیارد ریال تعیین و به بانکها برای پرداخت ابلاغ شد.
علی محمدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته سقف تسهیلات مسکن روستایی ۵۰۰ میلیون ریال بود که در سال جاری این رقم با پیشنهاد بنیاد مسکن و تصویب شورای پول و اعتبار به یک میلیارد ریال افزایش یافت که رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل دارد.
وی اضافه کرد: همچنین زمان بازپرداخت این تسهیلات نیز از ۱۵ سال به حدود ۲۰ سال رسید که پنج سال به زمان بازپرداخت نیز برای تسهیل برای سازندگان مسکن روستاییان افزایش یافت تا سقف اقساط نیز افزایش چندانی نداشته باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نرخ سود تسهیلات مسکن روستایی را پنج درصد اعلام کرد و اظهارداشت: مابه التفاوت سود تاسقف ۱۸ درصدی سود بانکی از سوی دولت برای کمک به بهسازی و بازسازی مسکن روستایی پرداخت می شود.
محمدی سهم خراسان شمالی را برای تسهیلات بازسازی و بهسازی مسکن روستایی را حدود ۵ هزار واحد اعلام کرد و افزود: به طور میانگین حدود ۸۰ درصد از سهم تسهیلاتی استان در سال جذب می شود.
وی اضافه کرد: در روستاهای استان خراسان شمالی حدود ۱۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد مسکونی سرپاست که ۶۰ درصد از این واحدهای مسکونی بهسازی و مقاوم سازی شد که ۲۵ درصد از این بازسازی و نوسازی و مقاوم سازی در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شد.
  • نویسنده :
  • منبع :