19 دی: مدیر امور آب و فاضلاب شهر قم از انجام اقدامات فنی و مهندسی به منظور بهبود فشار آب منطقه شیخ‌آباد، بشارت، قمر بنی هاشم، بلوار توحید از میدان نبوت به سمت بزرگراه امام علی(ع)، خیابان‌های حکمت شمالی، حکمت جنوبی، خازنی، سید معصوم، فاطمه الزهرا(س)، معصومیه شمالی و جنوبی خبر داد.
به گزارش شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهندس مجتبی وزین افضل با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر افت فشار در منطقه شیخ‌آباد در سال‌های گذشته گفت: از اواخر سال گذشته و شروع سال جدید نیز به دلیل توسعه ساخت و ساز در منطقه و افزایش تعداد مشترکین، افت فشار آب شدت بیشتری پیدا کرد.

وی با بیان اینکه با تشکیل جلسات کارشناسی، بررسی نقشه و تأسیسات منطقه و بررسی میدانی، طرح اولیه جهت رفع مشکل ارائه شد، اظهار داشت: بر اساس انجام بررسی‌های لازم، مقرر شد جهت تقویت فشار آب منطقه، انشعاب جدید از خط انتقال 1000 میلیمتر مخازن یزدان گرفته و به شبکه محل متصل شود.

مدیر امور آب و فاضلاب شهر قم با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته به منظور اخذ مجوزهای لازم برای حفاری و اصلاح شبکه گفت: پس از اخذ مجوز، عملیات اجرایی در ششم خردادماه در تقاطع خیابان توحید و سیدالشهداء آغاز و پس از یک هفته کار شبانه‌روزی عملیات به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شیر فشارشکن جهت تنظیم فشار آب منطقه وارد مدار بهره‌برداری شده است، یادآور شد: بر اساس گزارش‌های دریافتی فشار آب در منطقه بهبود و مشکلات ناشی از آن کاهش یافته است.
  • نویسنده :
  • منبع :