19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به‌خطرهای ناشی از زایمان غیرطبیعی گفت: چندین تاریخ مناسبتی و تقویمی در سال جاری رصد شده است که ممکن است افزایش معنادار آمار سزارین‌های غیرضروری را به‌همراه داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمد رضا قدیر در گفت و گویی اظهار داشت: زایمان زودرس یا دیررس برای درج تاریخ تولد خاص باعث به‌خطر افتادن سلامت مادر و جنین می‌شود و این اقدام نه تنها نشان از خاص بودن و تمایز فرهنگی خانواده ندارد بلکه بهانه درج این تاریخ ویژه در شناسنامه ممکن است برای یک عمر سلامت جنین را به‌خطر بیندازد.
وی افزود: چندین تاریخ مناسبتی و تقویمی در سال جاری رصد شده است که ممکن است افزایش معنادار آمار سزارین‌های غیر ضروری را به همراه داشته باشد.
قدیر تصریح کرد: اگر نوزادی زودتر یا دیرتر از زمان معینی و با روش‌های مصنوعی زایمان به‌دنیا بیاید سلامت او و مادرش به‌خطر می‌افتد، از جمله اینکه تکامل نیافتن ریه جنین باعث می‌شود تبادل اکسیژن در بدن او به‌درستی انجام نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: این روزها کرونا خطرهای زیادی را برای همه مردم به‌همراه دارد، هر روز بستری شدن بی مورد مادر و نوزاد در بیمارستان بنا به‌عللی همچون نارسایی و یا برخی بیماری‌هایی که در اثر زایمان زودرس برای جنین به‌وجود می‌آید می‌تواند مشکل‌های بسیاری را بر مشکلات مادر و جنین بیافزاید. 

  • نویسنده :
  • منبع :