19 دی: منابع خبری از ۴ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی در گردباد جنوبی شرقی جمهوری چک که باعث ویران شدن خانه‌ها و واژگونی درختان شد، خبر دادند.
گردباد کم‌سابقه و بارش تگرگ در در منطقه «موراویا» در جمهوری چک، ۴ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح برجای گذاشته است.
این گردبار در شهر‌های «هُدُنین» و «بْرْژ ِتْسْلاو» در منطقه موراویای جنوبی کشور جمهوری چک، پنج‌شنبه شب، اتفاق افتاد و باعث شد تا سقف خانه‌ها ویران و درختان بر روی اتومبیل‌ها واژگون شوند.
سرعت این گردباد ۲۱۹ کیلومتر بر ساعت برآورد شده است و گفته می‌شود مناطقی که از وزش این گردبار و تگرگ آسیب دیده‌اند اکنون به منطقه‌ای جنگی می‌مانند. مقامات محلی در این باره گزارش دادند تگرگ‌های شب گذشته به اندازه توپ تنیس بودند و روستا‌های اطراف هدنین آسیب جدید دیده‌اند به حدی که ساختمان‌های یکی از روستا‌ها به کلی تخریب شده است.
یک مقام دولتی در این باره اعلام کرده است: «بیش از هزار خانه در روستا‌ها تخریب شده و مقامات مشغول فراهم آوردن مکانی برای اسکان برای افرادی هستند که خانه‌هایشان آوار شده است.»
یکی از مقامات امداد و نجات این منطقه نیز اعلام کرد: «ده‌ها نفر در این گردباره مجروح و اکنون به بیمارستان منتقل شده‌اند.»
پس از ساعاتی رسانه‌های محلی چک تعداد جان‌باختگان این حادثه را ۴ نفر اعلام کردند.
یک مقام محلی به یک روزنامه محلی گفته است که نیمی از روستای هروسکی به طور کامل از بین رفته است.
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، یان هاماچک، وزیر کشور جمهوری چک، با اعلام وضع اضطراری از اعزام واحدهای امداد و نجات به شهرها و روستاهای آسیب دیده خبر داده است.
علاوه بر این، امدادگران از کشورهای اتریش و اسلواکی که همجوار مناطق آسیب زده هستند، به منطقه عازم شده اند.

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در گردباد جنوب شرقی جمهوری چک

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در گردباد جنوب شرقی جمهوری چک +تصاویر

بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی در گردباد جنوب شرقی جمهوری چک

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان