19 دی: با وجود هشدارهای متعدد صادر شده از سوی سازمان هواپیمایی مبنی بر ضرورت بازگرداندن قیمت بلیت هواپیما به نرخ مصوب آبان ماه سال گذشته، ایرلاین‌ها همچنان بلیت پروازهای داخلی خود را با قیمت‌های دلخواه می‌فروشند و رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آن‌ها باید منتظر برخوردهای جدی‌تر از سوی دستگاه‌های نظارتی و قضایی باشند.

در روزهای گذشته نرخ بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد که بعضا تا بیش از ۴۰ درصد بیشتر از نرخ مصوب آبان ماه سال گذشته است و با وجود هشدارهای داده شده از سوی مسئولان وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، تغییری در این افزایش نرخ غیر قانونی بلیت پروازهای داخلی رخ نداده است. 

تورج دهقان زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا برخی از ایرلاین‌ها هیچ توجهی به نرخ‌های مصوب و هشدارهای داده شده ندارند و همچنان به این رفتار غیرقانونی‌شان ادامه می‌دهند اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از شرکت‌های هواپیمایی با وجود هشدارهای داده شده همچنان قیمت بلیت هواپیما را به نرخ مصوب برنگردانده‌اند، باید منتظر برخورد از طریق دستگاه‌های نظارتی و قضایی باشند. 

وی افزود: اگر ایرلاین‌های داشخلی قیمت‌ها را به نرخ مصوب آبان ماه سال گذشته برنگردانند هفته آینده در جلسه‌ای که با مدیران عامل آن‌ها خواهیم داشت و برخی از مسیرهای خارجی آن‌ها را لغو خواهیم کرد. 

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بازگرداندن قیمت بلیت هواپیما به نرخ مصوب دستور شخص وزیر راه و شهرسازی است و شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت باید مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری و وزیر راه و شهرسازی را داشته باشند. 

دهقان زنگنه تصریح کرد: اگر ایرلاین‌ها از قانون تبعیت نکنند و بلیت پروازهای داخلی‌شان را بر اساس نرخنامه مصوب موجود نفروشند، مسلما باید منتظر برخورد جدی‌تری باشند و به زودی ایرلاین‌های دولتی را به دستگاه‌های نظارتی‌شان و ایرلاین‌های خصوصی را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد. 

بر اساس این گزارش، در آبان ماه سال گذشته شورای عالی هواپیمایی کشوری تصویب کرد که شرکت‌های هواپیمایی اجازه دارند نهایتا تا ۱۰ درصد به نرخ پروازهای داخلی نسبت به نرخنامه به روز شده در خرداد ماه امسال اضافه کنند. و از سوی دیگری محدودیت حداقل نرخ برای پروازهای داخلی برداشته شد و در واقع خبری از دامنه قیمت نیست. این یعنی شرکت‌های هواپیمایی تنها باید سقف قیمت بلیت‌های خود را  برای هر مسیر پروازی رعایت کنند و تا امروز هیچ مصوبه‌ و مجوزی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است.



  • نویسنده :
  • منبع :