۱۹ دی: مدیرکل بازرسی استان قم گفت: در سال گذشته دو هزار و ۲۱۹ پرونده فساد در سازمان بازرسی تشکیل و به آن‌ها رسیدگی شد.
حجت الاسلام محمود طالبی در نشست خبری که ظهر دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال ۵۷۷ شکایت در بازرسی قم ثبت شده که دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و سازمان‌های تابعه آن و اداره کل ورزش و جوانان دارای بیشترین شکایت ثبت شده هستند.

وی افزود: دو موردی که ما برخورد داشتیم عزل مدیرکل میراث فرهنگی قم و یکی از مدیران شهرداری بود که وی پیاده و با دستبند به بازداشتگاه فرستاده شد.

سازمان بازرسی به احکام دادگستری ورود نمی‌کند

مدیرکل بازرسی استان قم در پاسخ به سؤال خبرنگار ۱۹ دی مبنی بر اینکه سازمان بازرسی زیر نظر قوه قضائیه است، آیا می‌تواند از دادگستری‌ها هم بازرسی کند؟ گفت: بالاترین دستگاه نظارتی، سازمان بازرسی است و مسئول آن از طرف قوه قضائیه تعیین می‌شود. ما حتی می‌توانیم به دادگستری‌ها نیز ورود داشته باشیم اما فقط به حوزه مالی آن و نه به احکام. در حوزه اداری نیز به مسائل مالی آن می‌توانیم ورود کنیم و اگر در حوزه دیگری به ما گزارشی برسد با تعاملی که با دستگاه‌ها داریم هماهنگی می‌کنیم تا مراجع دستگاه‌های مربوطه وارد شوند.

وی با بیان اینکه نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین، از جمله مهمترین وظایف سازمان بازرسی است، تأکید کرد: بدون اغماض و چشم پوشی با انواع فساد مالی ادارات برخورد می‌کنیم و در صورت گزارش فساد مالی و مواجه شدن با اختلاس، تشکیل پرونده داده و آن را به مراجع قضایی و دادسرا ارجاع می‌دهیم.

حجت الاسلام طالبی ادامه داد: البته ممکن است به دلیل حسن رفتار یک مدیر، از تخلف یک اداره بگذریم و به تذکر اکتفا کنیم، اما اگر تعرض به بیت‌المال باشد از آن نمی‌گذریم.

وی فضای اداری استان قم را مطلوب دانست و عنوان کرد: سال ۹۹ پرونده‌های مختلفی علیه مدیران، معاونان و کارکنان برخی دستگاه‌های اداری تشکیل شد و برخی عزل شدند.

مدیرکل بازرسی قم تأکید کرد: سازمان بازرسی در برخورد با فساد با کسی تعارف ندارد به‌طوری که مدیری را از داخل سازمان بازرسی با دستبند و با پای پیاده به بازداشتگاه فرستادیم و یا در مواردی برخی مدیران را به پنج تا شش سال حبس محکوم کردیم ولی در مبارزه و برخورد با فساد سعی ما آن است که برخوردها باعث تضعیف سایر مدیران دستگاه‌های دولتی و کند شدن روند جهش تولید نشود.

وی افزود: بالاتر از این سازمان، نهاد بازرسی دیگری وجود ندارد و حتی می‌توانیم از دیوان محاسبات بازرسی کنیم. مجموعه سازمان بازرسی پرسنل تحصیلات عالیه در هر زمینه‌ای دارد و ما در پی تخلف گیری هستیم.

حجت الاسلام طالبی بیان کرد: اولویت دیگر ما پرداختن به پروژه‌های عمرانی راکد در استان است.

وی در مورد برخی پروژه‌های راکد استان بیان داشت: مشکلات فرودگاه قم حل شده و پس از اخذ مجوزهای لازم ساخت آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل سازمان بازرسی استان قم افزود: در قضیه فرودگاه در گذشته بی‌تدبیری‌هایی صورت گرفت و بدون مجوز کلنگ زنی شد و عده‌ای سرمایه‌های خود را از دست دادند.

راه‌اندازی مونوریل بیش از هزار میلیارد تومان هزینه می‌خواهد

وی با بیان اینکه ما در حال مطالعه پروژه مونوریل هستیم، گفت: جمع‌کردن ستون‌های مونوریل به این آسانی نیست و راه‌اندازی آن نیز هزار تا هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد. این پروژه درآمدزایی ندارد و هیچ سرمایه‌گذاری حاضر به ورود نیست. ستون‌هایی که هوا شده مورد مطالبه و رضایت مردم نیست. منتظر روی کار آمدن دولت جدید و تصمیم‌گیری نهایی بر آن هستیم.

راه‌اندازی تصفیه خانه قم، آب شرب ۲۵ سال مردم را تضمین می‌کند

حجت الاسلام طالبی تصریح کرد: همچون پیگیری پروژه تصفیه خانه آب شرب قم که ۱۰ سال راکد مانده است. مشکل اصلی استان قم، آب است. تصفیه خانه عظیمی در قم در دست کار است که اگر راه‌اندازی شود مردم قم ۲۰ تا ۲۵ سال آینده، مشکل آب شرب نخواهد داشت. امیدواریم با هماهنگی و حمایت از برخی مدیران تا آخر مردادماه ۵۰ درصد آبدهی این تصفیه خانه راه‌اندازی شود.

وی اظهار کرد: متروی قم را پیگیری می‌کنیم، تمامی زیرساخت‌های این پروژه وجود دارد و مشکل در تهیه واگن‌ها است که اگر مسئولان مرکز کارشکنی نکنند این اتفاق می‌افتد. فاز اول متروی قم تا یک ماه آینده تست‌های سرد و گرم نهایی را سپری خواهد کرد.

سازمان بازرسی به متقاضیان، کار در کارخانه معرفی می‌کند

مدیرکل سازمان بازرسی قم با بیان اینکه قم به شهر صنعتی تبدیل شده است، بیان کرد: ظرفیت اشتغال خوبی در شرکت‌های صنعتی قم وجود دارد و در صورتی که کسی متقاضی کار در کارخانه باشد ما می‌توانیم به وی معرفی کنیم.

وی گفت: چرا اگر کسی بیکار شد اداره کار سریع به تأمین اجتماعی و استفاده از حق بیمه بیکاری معرفی می‌کند؟ درحالی که طبق قانون این درست نیست تا زمانی که درجای دیگر ظرفیت کار وجود دارد.


  • نویسنده :
  • منبع :