19 دی: استاندار تهران گفت: موج پنجم کرونا در برخی از استان‌ها شروع شده است و ما نیز در آستانه شروع موج پنجم هستیم.
انوشیروان بندپی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونای استان تهران افزود: علی رغم شرایط سختی که داریم کنترل بیماری را شاهد هستیم، اما موج پنجم کرونا در کشور در برخی از استان‌ها از دو هفته قبل شروع شده است و در استان تهران نیز آرام آرام شاهد موج پنجم هستیم.
وی گفت: هفته پیش بیماران سرپایی ما افزایش پیدا کرد و اکنون بستری‌های عادی و ویژه به صورت آهسته در حال افزایش است و در بحث فوتی‌ها نیز هم اکنون در کل کشور بیمار فوتی ثبت شده است که احتمالا فوتی‌های استان نیز از هفته بعد افزایش پیدا می‌کند.
بندپی افزود: لازم است مرور کنیم قبل از این که وارد اوج پنجم بیماری شویم اقدامات مدیریتی و کنترلی را انجام دهیم.
وی گفت: هم اکنون در فیروزکوه شاهد هستیم که استفاده از ماسک را کنار گذاشته اند و همین موضوع باعث قرمز شدن فیروزکوه و دماوند شده است در حالی که استفاده از ماسک مهمترین و اثربخش‌ترین مولفه در بحث کنترل این بیماری است.
بندپی همچنین افزود: باید هماهنگ، همراه و همدل عمل کنیم تا بتوانیم تا دچار موج پنجم نشویم ضمن این که باید فاصله گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.
استاندار تهران گفت: ظرفیت علمی استان بسیار بالاست باید در بحث شناسایی تلاش بیشتری صورت بگیرد و مشخص شود با چه سوشی یا ویروس جهش یافته‌ای مواجه هستیم یکی از عوامل اصلی گسترش و شیوع ویروس در موج چهارم شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور بود که هر یک بیمار ۱۲-۱۰ نفر را مبتلا می‌کرد هر چند که در آن مقطع مطرح شد که مسافرت‌های نوروزی باعث خیز چهارم این ویروس شده است.
وی در بحث رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در انتخابات گفت: طبق گزارشی که ارائه شده ۷۷/۷ درصد شیوه نامه‌های بهداشتی در صندوق و شعبه‌های اخذ رای رعایت شده است.
 
  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما