19 دی: پاکستان مقررات سفر به این کشور را درحالی به‌روز رسانی کرد که ورود مسافر با انگیزه‌های غیرضروری از ایران به این کشور همچنان ممنوع است.
مرزهای پاکستان و ایران همچنان برای تردد مسافر بسته است. پاکستان با به‌روز رسانی مقررات سفر به این کشور در دوران کرونا بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تاکید کرده و فقط به مسافرانی که دارای گذرنامه پاکستانی و POC (Pakistan origin card)  هستند، اجازه ورود داده است.
همچنین تاکید شده تمام مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به پاکستان باید قبل از پرواز، آزمایش PCR را در محدوده ۷۲ ساعت قبل در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران انجام دهند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. فهرست مراکز تاییدشده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون‌مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir  قرار دارد.
پس از ورود به پاکستان، مسافران باید به مدت ۱۴ روز در محل سکونت خود را قرنطینه کنند.
تکمیل اطلاعات و بارگذاری جواب منفی تست PCR روی برنامه PASS TRACK و یا لینک https://passtrack.nitb.gov.pk/ الزامی است و مسافران باید از اطلاعات تکمیلی یادشده هنگام پذیرش کپی به همراه داشته باشند.
مسافران قبل از پرواز باید فرم اظهارنامه پیوست را تکمیل کنند و در بدو ورود به مسؤولان مربوطه در کراچی ارائه دهند.

  • نویسنده :
  • منبع :