19 دی: سخنگوی دولت با بیان اینکه از این پس همه بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خودشان را خواهند گرفت، گفت: این موضوع مشمول بازنشستگان تأمین اجتماعی هم خواهد شد.
علی ربیعی، سخنگوی دولت، از تصویب لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد و گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از برنامه پنجم توسعه همواره دنبال می‌شده و همیشه تعارض‌هایی بین بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی وجود داشته است.
وی، علّت عدم همسان بودن حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با سایر بازنشستگان را منابع نامعلوم تأمین اجتماعی دانست و گفت: این قانون چند دوره هم اجرای ناموفق داشت.
ربیعی افزود: در قانون برنامه، موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با عنوان «متناسب‌سازی» آمده است و لایحه‌ای که امروز در دولت با عنوان همسان‌سازی تصویب شده است، همان متناسب‌سازی است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه از این پس همه بازنشستگان تا ۹۰ درصد حقوق شاغل همتراز خودشان را خواهند گرفت، گفت: این موضوع مشمول بازنشستگان تأمین اجتماعی هم خواهد شد.
ربیعی افزود: بر اساس یکی از تبصره‌های این قانون چنانچه بر مبنای حکم کارگزینی، حقوق بازنشستگی فردی طبق مقرارت بیش از ۹۰ درصد شده باشد تفاوت تطبیق، پرداخت خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس