19 دی: استاندار قم گفت: با توجه به‌ اینکه قم یک استان زائرپذیر است و مناسبت‌ها و تجمع‌های زیادی داریم، نگران هستیم که به‌وضعیت قرمز کرونایی دچار شویم.
بهرام سرمست روز شنبه در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: شهروندان دقت کنند و مسئولان نیز نظارت جدی داشته باشند که از نارنجی به قرمز نرسیم.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ارائه شده درستاد کرونا موج پنجم کرونا در کشور در حال خیزش است گفت: در خصوص استان‌های جنوبی کشور به‌ویژه سیستان و بلوچستان تصمیم‌هایی گرفته شد.

سرمست در ادامه با اشاره به‌ قرار گرفتن کل کشور در وضعیت هشدار کرونایی افزود: باید از شیوع موج جدید و روند صعودی بیماری پیشگیری کنیم.

وی افزود: در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جریان برگزاری آزمون سراسری نیز گزارشی داده شد، که خوشبختانه در برخی استان‌ها ۹۵ درصد و در برخی دیگر نیز ۹۸ تا ۱۰۰ درصد رعایت پروتکل‌ها صورت گرفته و یک وضعیت رضایت بخش و مطلوبی را داشتیم.

استاندار قم با اشاره به‌ تشدید نظارت‌ها در آستانه شروع سفرهای تابستانی، بیان داشت: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا سفر به‌ استان‌های نارنجی و قرمز باید محدود شود و محدودیت‌هایی که از قبل وجود داشته نیز با اعمال نظارت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام ستاد ملی کرونا، ۹۲ شهرستان کشور وضعیت قرمز کرونایی پیدا کردند و ما نیز با توجه به‌زائر پذیر بودن قم و مناسبت‌ها و تجمع‌های زیادی که داریم، این نگرانی وجود دارد که به‌وضعیت قرمز ورود پیدا کنیم.

قم مطابق رنگ‌بندی جدید کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از نهم تیرماه از منطقه زرد وارد منطقه نارنجی کرونایی شد.
  • نویسنده :
  • منبع :