19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از روند افزایش کرونا در این استان، گفت: روند بیماری کرونا در قم صعودی است و میزان بستری‌ها به حدود ۳۰۰ بیمار افزایش یافته‌است.
به گزارش چهارشنبه شب دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر در در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس این استان افزود: نوع جدید کرونا جوانان را نیز درگیر می‌کند و در مدل جدید این بیماری، درگیری ریه قابل توجه و متفاوت است.
وی با بیان اینکه شاهد وقوع پیک جدید بیماری در کشور هستیم، اظهار داشت: نوع دلتای ویروس کرونا از استان‌های جنوبی به سمت مرکز کشور در حال چرخش و انتقال است.
قدیر افزود: در پیک قبلی کرونا مدیریت خوبی در استان انجام شد که از مردم عزیز و کادر بهداشت و درمان که همکاری خوبی داشتند قدردانی می‌کنم و امیدواریم که در این پیک نیز شاهد همدلی و هم افزایی باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: در پیک دوم کرونا، تقویت خاکریز دوم مبارزه با کرونا یعنی پایگاه‌های بهداشتی در اولویت است و باید در این زمینه با تمام توان کوشید.
وی تاکید کرد: سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی، سلامت محور بوده و باید به دور از مسائل حاشیه ای در راستای رفع مشکلات و ارتقا سلامتی مردم گام برداریم.
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه، تامین اکسیژن بیمارستان‌های استان را اولویتی ضروری دانست و گفت: با توجه به روند افزایشی بیماران بستری کرونایی در قم، نیاز است که اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های استان به سرعت تامین شود.
بابک فرزین نیا با اشاره به اقدام های صورت گرفته در استان برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی قم، افزود: کمیته تامین اکسیژن پایدار برای بیماران در مراکز درمانی، مجدد فعالیت خود را آغاز کرده است که در این کمیته، مشکلات تامین اکسیژن به صورت مستمر پایش و برطرف می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اثر بخشی و اهمیت اکسیژن در دوران بیماران کرونایی، تامین پایدار آن از اهمیت بسیاری برخوردار است که این معاونت می کوشید در راستای تامین آنها گام بردارد.
فرزین‌نیا، افزود: کمیته تامین اکسیژن در پیک های قبلی شیوع کرونا در این استان فعالیت های بسیار خوب و اثرگذاری داشت و تجربه بسیار خوبی را ثبت کرد که امیدواریم این تجربه موفق در این پیک نیز ادامه یابد.

  • نویسنده :
  • منبع :