19 دی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم گفت: ۶۷ دستگاه تولید رمز ارز دیجیتال غیرمجاز در بازرسی از یک واحد تولیدی خوراک دام غیرفعال در قنوات شناسایی و کشف شد.
به گزارش عصر جمعه از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان قم، مهدی آهنین‌پنجه اظهار داشت: ظهر امروز (۱۸ تیر) تیم‌های بازرسی این شرکت با همکاری عوامل نیروی انتظامی در بازرسی و گشت‌زنی از یک واحد تولیدی غیرفعال در قنوات تعداد ۶۷ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز کشف و جمع‌آوری کردند.
وی خاطرنشان کرد: این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر)، برق حدود  ۳۰۰ خانوار را مصرف می‌کند که در وضعیت کنونی، باعث بروز مشکلات زیادی در شبکه توزیع می‌شود.
۶۷ دستگاه تولید رمز ارز دیجیتال در قنوات قم کشف شد
 کشف ۶۷ دستگاه تولید رمز ارز دیجیتال در یک واحد تولیدی غیرفعال در قنوات
شهر «قنوات» در بخش مرکزی شهرستان قم قرار گرفته و فاصله آن با شهر قم حدود ۱۰ کیلومتر است، این شهر در سال ۷۹ با ادغام روستاهای حاجی‌آباد لک‌ها، مرادآباد، والیجرد و حسن‌آباد ایجاد شد و از سابقه تاریخی قابل ‌توجهی برخوردار است و گویش برخی از مردم ساکن در این شهر به زبان «لَکی» است. 
این شهر در مناطق خشک و کویری قم قرارگرفته است و در گذشته از طریق حفر قنات، آب مورد نیاز مردم منطقه تامین می‌شد و به دلیل همین پیشینه تاریخی، به نام شهر قنوات شناخته می‌شود.
بخش مرکزی قم با بیش از ۷ ‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع دارای ۲ دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود ۳۵ هزار تَن دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :