19 دی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: اجرای واکسیناسیون شهروندان علیه ویروس کرونا در این استان بسیار ضعیف بوده‌است و انتظار داریم با تامین واکسن، این روند شتاب گیرد.
بیژن سلیمان پور روز دوشنبه در پنجاهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی قم درسالن کرامت استانداری قم با انتقاد از آمار پایین واکسیناسیون در این استان، افزود: از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در استان ، فقط ۲۵ هزار نفر واکسن کرونا را به‌صورت کامل دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم مجاهدت‌های بسیاری در این زمینه داشته، ولی این سئوالات را مردم و جامعه خبری دارند که چرا در کشور ما روند واکسیناسیون کند پیش می‌رود، درصورتی‌که در بعضی کشورها مردم بدون ماسک تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: انتقادهای زیادی در فضای مجازی متوجه عملکرد کشور در طرح واکسیناسیون است و مردم انتظار دارند این اقدام هرچه سریع‌تر انجام شود.

سلیمان پور در ادامه بیان کرد: درحالی‌که در مبارزه با ویروس کرونا دچار عادی انگاری شده‌ایم، بر پیچیدگی، حساسیت و مخاطرات این مساله افزوده شده و سرعت سرایت ویروس دلتا که در کشور شیوع یافته،۱۴۰ درصد بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: آمار ۳۷۶ نفر بستری، نشان‌دهنده اوج‌گیری بیماری در سطح این استان است و باید تدابیر سختگیرانه تری اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: کماکان اصرار داریم اصحاب رسانه در حوزه نقد وضعیت کنونی بیماری کرونا در استان وارد شوند و از دستگاه‌های حاکمیتی توضیح بخواهند؛ اینکه مردم را مقصر این وضعیت بدانیم بی‌فایده است.

معاون استاندار قم افزود: از سوی دیگر باید آسیب‌شناسی شود که چرا مردم اعتماد نمی‌کنند و برای تزریق واکسن مراجعه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: اگر توصیه به پیشگیری از ابتلا به ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رها کنیم فاجعه پیش می‌آید و هرکدام باید در جایگاه خودمان تلاش کنیم تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه از هم‌اکنون برای آیین‌های پیش رو، حتما باید دستورالعمل‌های وضعیت نارنجی را رعایت کنند و از دستگاه‌های بهداشت و سلامت نیز مشورت بگیرید.

سلیمان پور در پایان گفت: در مساله صرفه‌جویی برق باید بیشتر تبلیغ کنیم و نگاه سیاسی به این مساله نداشته باشیم.

وضعیت کرونایی استان قم که از ۲۷ خردادماه پس از ۴۰ روز از وضعیت نارنجی به زرد بهبود یافته بود بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط نرم‌افزار ماسک، از تاریخ نهم تیرماه جاری بار دیگر جزو شهرهای نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار گرفت.
  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا