19 دی: مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: مجوز لازم برای احداث نیروگاه توسط صنایع بزرگ صادر شد.
"محسن طرزطلب" روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: صنایع بزرگ و پر مصرف فولادی، معدنی و فلزی  از مدتی پیش درخواست مجوز برای احداث واحدهای خودتامین و خود مصرف برق داشتند که مورد بررسی قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی جلسه ای که با این صنایع داشت ۱۳ درخواست را مورد بررسی قرار داد و در نهایت لیستی آماده و به وزارت نیرو ارسال شد.
مدیرعامل برق حرارتی گفت: روز شانزدهم تیرماه معاون طرح و برنامه  وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست صدور مجوز ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات ارائه داد که روز گذشته موافقت اصولی آن صادر شد.
طرزطلب ادامه داد: فولاد مبارکه برای یک هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت جدید، منطقه ویژه خلیج فارس برای یک هزار و ۵۰۰مگاوات، آلومینیوم المهدی برای ۵۰۰ مگاوات، چادرملو برای هزار مگاوات و گل‌گهر فاز ۲ برای یک هزار و ۳۰۰ مگاوات از جمله صنایعی بودند که درخواست داشتند.
مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: ما موافقتنامه اصولی را صادر کرده و به علاقمندان اعلام کردیم که مساعدت‌های لازم جهت تسریع در کار انجام خواهد شد.
طرزطلب گفت: ما واحدهای گازی در اختیار خود داریم که می‌توانیم آنها را در اختیار شرکت‌های فولادی و معدنی قرار دهیم تا تبدیل به سیکل ترکیبی شوند. این نیروگاه‌ها در حال بهره‌برداری بوده و به لحاظ سوخت نیز مشکلی ندارند.
وی یادآور شد: هر متقاضی بخش صنعت که از این مسیر ورود کند هم به توان تولید برق کشور اضافه کرده و هم باعث می شود که سوخت جدید به مصرف نرسد.
طرزطلب بیان داشت: علاوه بر این ساختگاه لازم برای سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه جدید نیز داریم که می‌توانیم به متقاضیان بخش صنعت واگذار کنیم.
مدیر عامل شرکت برق حرارتی حجم سرمایه‌گذاری توسط صنایع یاد شده را ۶ میلیارد یورو برای تولید ۱۰ هزار و ۵۳۶ مگاوات برق عنوان کرد.
وی گفت: مدت اجرای پروژه‌ها برای اجرای سیکل ترکیبی سه سال و در بخش گاز ۱۵ تا ۱۸ ماه خواهد بود که عمده تجهیزات نیز از داخل کشور قابل تامین است.
  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا