19 دی: رسانه ورزشی لهستان به شرح وضعیت تیم ملی والیبال ایران قبل از رویارویی با آن پرداخت.
تیم ملی والیبال ایران با هدایت ولادیمیر آلکنو ترکیب ۱۲ نفره خود را در المپیک شناخت. در حالی که فاصله کمی تا شروع بازی‌های المپیک باقی مانده، حاشیه‌های ایجادشده کار را برای تیم ملی والیبال ایران سخت کرده است. صحبت‌های تند فرهاد قائمی و زیر سوال بردن والیبال ایران و آلکنو که ناشی از اشتباه فدراسیون والیبال بود، باعث شد که تیم ملی ایران در روزهای باقی‌مانده با حواشی عجیبی دست و پنجه نرم کند.
صحبت‌های تند فرهاد قائمی خطاب به فدراسیون و آلکنو در رسانه‌های مختلف والیبالی بازتاب گسترده داشت؛ به طوری که رسانه‌های روسی از آن به عنوان «رسوایی» یاد کردند.
تیم ملی والیبال ایران باید در اولین بازی خود در المپیک شنبه ۲ مرداد از ساعت ۱۵:۱۰ به مصاف لهستان برود. سایت sport لهستان در گزارشی به شرح وضعیت تیم ملی والیبال ایران پرداخت و نوشت: ایران در آستانه بازی‌های المپیک توکیو دچار مشکل جدی شده است. صحبت‌های تند قائمی باعث شد که بین او و آلکنو درگیری به وجود آید. جو تیم ایران در آستانه المپیک بسیار متشنج است. درگیری قائمی با آلکنو در حالی است که تیم ملی والیبال ایران در گروه لهستان قرار دارد. بازیکن ایرانی، مربی را «عروسک خیمه‌شب‌بازی» خواند و آلکنو را متهم کرد که فقط به پول اهمیت می‌دهد.
این اولین باری نیست که تیم ملی والیبال لهستان جنگ روانی را پیش از شروع رقابتش با ایران آغاز می‌کند. در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ والیبال ویتالی هینن، سرمربی تیم ملی والیبال لهستان به انتقاد از این موضوع پرداخت که چرا اعضای تیم ملی والیبال ایران باید در یک طبقه در کنار تیم ملی لهستان باشند.
او با اشاره به این که تیم ایران با لهستان در یک هتل هستند، اظهار کرد: ما از این شرایط ناراحتیم و به این موضوع اعتراض کردیم. سوال من این است که چرا فدراسیون جهانی دو تیمی که با هم از گذشته مشکل داشتند را کنار هم قرار داده است؟ باید بگویم که اگر در ماه آینده اتفاقی بین لهستان و ایران رخ دهد، تقصیر فدراسیون جهانی است! پیش‌بینی من نشان می‌دهد قطعا در آینده اتفاقاتی خواهد افتاد که باید از الان جلوی آن گرفته شود.
برنامه مسابقات تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی المپیک توکیو به وقت تهران
شنبه ۲ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - لهستان
دوشنبه ۴ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - ونزوئلا
چهارشنبه ۶ مرداد، ساعت ۴:۳۰ ایران - کانادا
جمعه ۸ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ایتالیا
یکشنبه ۱۰ مرداد، ساعت ۱۵:۱۰ ایران - ژاپن

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا